Nokkie schreef:Dit is al een hele oude post maar ik zou graag willen weten hoeveel van welke ingrediënten je moet gebruiken. En welke maat bakvorm. Ik vind het erg leuk gemaakt.
Oef het is al weer heel lang geleden dat je dit vroeg, ik weet niet eens of je nog wel eens op het forum komt - ik niet zo vaak meer, dat is duidelijk - maar ik wil wel even toelichten hoor.
Ik heb dit gewoon met een pak kwarktaart van drOE of gelijkwaardig gemaakt en dan ongeveer 1/4 tot 1/3 van het recept gemaakt met behulp van (als ik me goed herinner) frambozenpuree ipv water en eventueel wat extra kleurstof als ie niet mooi roze zou zijn geworden. Dat als eerste gemaakt en vrij ver laten opstijven in de vorm van een plak van ca. 1 cm dik.
Zodra dat voldoende opgesteven was, de rest gewoon volgens recept op het pak gemaakt, in een tulband vorm (best een siliconen vorm, anders de vorm bekleden met vershoudfolie, anders krijg je hem er nooit uit) een laag wit kwarkmengsel doen, dan hartjes steken uit de opgesteven roze kwark, die netjes rond in de vorm zetten, rest aanvullen met witte kwark tot de hartjes onderstaan.
Toen had ik nog wat roze en witte kwark over. Dat goed door elkaar gemixt, waardoor de al wat opgesteven roze kwark ook weer wat soepel werd.
Deze lichtere roze kwark gelijkmatig verspreid over de witte laag. Op laten stijven.
Ondertussen een plak biscuit op maat gemaakt voor de bodem. Toen de kwark stijf was, de hele tulband in de vriezer, zodra ie goed hard was, de siliconen vorm eraf pellen. Op de biscuit zetten en laten ontdooien.
Eet smakelijk.
PS uiteraard kun je ook een andere vorm dan hartjes gebruiken, een andere smaak dan framboos en een andere kleur dan roze. Principe blijft hetzelfde.
--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)