Onderwerp: vraagjes over mijn eerste stapeltaart
Hoi, binnenkort ga ik met mijn nichtje een stapeltaart maken voor haar verjaardag. Twee taarten/stapels. Ik heb nu al meerdere topics doorgelezen over hoe dit te doen maar ik blijf toch vraagjes houden, dus die stel ik dan maar weer hier.
Ik maak de eerste laag op een cakeboard en als de taart af is (alleen gebakken en gevuld) vries ik hem in (ik kan een taart geen drie weken bewaren dus, dat doe ik meestal) De tweede taart maken we (bakken en vullen) en invriezen. De keer daarna afsmeren ( de 1e taart met nutellabotercreme en gesmolten chocola, ganache stijft niet op toch?. De tweede laag wordt afgesmeerd met caramelganache en caramel die een soort van opstijft erover zodat je de taart redelijk kunt snijden zonder dat je handen helemaal onder zitten, als dat enigszins begrijpelijk overkomt. Die smaken vind zij het lekkerst en het is haar verjaardagstaart dus..
Maar in de eerste taart gaan dan een paar kittekatreepjes of chocosticks oid om de tweede taart te ondersteunen. Moet je dan toch een cakeboard gebruiken of is dat dan niet perse nodig? Als je nou een taart met fondant bekleedt, moet je dan ook onder de cakeboard van de volgende verdieping bekleden en blijft dat niet plakken dan? Weet iemand iets van caramel waarmee ik de tweede taart kan bekleden wat een soort van opstijft/uithardt ofzo?