Onderwerp: Waarom plakt en glanst mijn fondant?
hallo, ik ben zelf nieuw op dit forum. dus ik hoop dat ik mijn vragen op de goede plek stel.
Ik bak zo hier en daar wat taarten. alleen heb ik altijd een probleempje waarmee ik zit. dus vraag ik me af wat ik verkeerd doe. mijn taarten bekleed en decoreer ik gewoon zoals altijd, dat gaat wel goed. alleen zodra ik de taart voor een nachtje soms wel een paar uur in de koelkast zet. dan is mijn fondant heel plakkerig. plakkerig op de manier dat als je het met je vingertoppen aanraakt je eigenlijk gewoon de versieringen eraf haalt. ik zet mijn taarten eigenlijk gewoon op een taartplateau in de koelkast en doe er eigenlijk niks omheen?? doe ik dat nou juist fout of wat?? en dat ik ook met mijn decoraties.
En dan nog wat kleins?? hoe kan ik t beste staande decoraties uit laten harden?? dus geen geboetseerde decoratie. maar meer zoiets??
De bumba op deze taart heb ik in elkaar gepuzzeld. 2 dagen van te voren en in de koelkast gelegd tot de dag van de taart?? In de koekast is hij keihard maar zodra ik hem eruit haal om op de taart te zetten, wordt hij slap en kan hij breken.
Hoopdat jullie me kunnen helpen