Onderwerp: Kijk uit met zilverkleurige pareltjes...!
Hoi iedereen!
Al langer dacht ik dat het niet goed kon zijn, maar dat het echt slecht was wist ik niet. Ik heb nog eetbare zilveren pareltjes in de kast liggen, maar ik gooi ze denk ik liever weg!
Pas dacht ik, laat ik de ingrediënten eens bekijken. En daar stond dus E173 tussen en die stof ben ik gaan googlen. Toen kwam ik de website HealthWatch tegen, maar er zijn natuurlijk meer websites die erover schrijven: E173 is aluminium en schijnt erg gevaarlijk te zijn voor de hersenen en nieren. Het schijnt dat hele kleine hoeveelheden ervan je hersenen al kunnen beschadigen... Omdat het zo gevaarlijk is, is deze stof in Australië ook verboden om in voedingswaren te verwerken. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat hier wel mag.
Ik ben er best wel van geschrokken. Ik heb ze zelf meerdere keren op taarten gebruikt en ik ben wel eens taarten tegen gekomen die helemaal vol zaten met deze pareltjes... Ik durf ze zelf niet meer op taarten te gebruiken, zeker niet voor klanten... En ik zal ze zeker waarschuwen voor de gezondheidsrisico's.
Ik weet niet of jullie hier wat mee doen. Maar als jullie dit nog niet wisten is het denk ik wel goed om nu te weten!!