Onderwerp: Biscuit hard en zacht
Ik heb net een nieuwe (hetelucht) oven maar op een of andere manier lukt het me niet om hier mooie biscuits uit te krijgen
Steeds krijg ik een harde bovenkant van de taart, terwijl het daaronder vloeibaar blijft. Ik maak in die harde bovenkant dan een gat zodat het daaronder ook kan garen, maar als dit dan gaar is en ik probeer de taart eruit te halen, gaat dit heel moeilijk. Als het dan toch lukt, blijkt de bovenkant (te) gaar en de onderkant juist nog net niet gaar (daarom waarschijnlijk het moeilijk eruit krijgen en blijven plakken van stukjes biscuit). Je ziet ook duidelijk een scheidingslijn. (Fotos)
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik blijf hetzelfde krijgen, gebakken op 160 graden, 150 graden, 140 graden, hoger in de oven, lager in de oven niks helpt.
Eerder is deze oven teruggegaan naar de fabrikant omdat ik temperatuurverschil ontdekte tussen onder en boven (30-40 graden verschil, had een oventhermometer kunnen lenen), toen bleek de onderwarmte kapot. Lijkt me sterk dat deze nieuwe oven die we ervoor terug kregen hetzelfde probleem heeft?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat zou ik nog kunnen proberen om wel mooie biscuits te krijgen?