1 Laatst bewerkt door Elize van B. (29-10-2016 07:57)

Onderwerp: Biscuit met stukjes chocola: hoeveel?

Binnenkort ga ik een chocolade biscuit maken met daar doorheen nog lekkere stukjes chocola. Ik heb alleen geen idee hoeveel (gr) stukjes normaal is... Hebben jullie een idee?

En weten jullie ook wat voor chocola je hiervoor kunt gebruiken?

Bedankt! :)

2 Laatst bewerkt door Esther68 (29-10-2016 08:55)

Re: Biscuit met stukjes chocola: hoeveel?

Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit gaat werken  :think: . Biscuitbeslag is heel anders dan cakebeslag.
Wat betreft de hoeveelheden zou ik gewoon op gevoel op doen en pure chocolade gebruiken.

3 Laatst bewerkt door Elize van B. (29-10-2016 09:19)

Esther68 schreef:

Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit gaat werken  :think: . Biscuitbeslag is heel anders dan cakebeslag.
Wat betreft de hoeveelheden zou ik gewoon op gevoel op doen en pure chocolade gebruiken.

Het kan wel! Pas had ik het geprobeerd met een biscuit van 18 cm. Eerst even de stukjes door bloem heen roeren om te voorkomen dat het naar beneden zakt. Maar die keer had ik helaas te weinig stukjes gebruikt, weet nu niet meer hoeveel gr. (Lekker handig) En nu vraag ik me dus af hoeveel ik wel moet gebruiken.

4

Mmm, geen idee,  maar ik zou zeggen in je beslag moet het wat veel lijken omdat het in de oven nog rijst. Doe je dan gewone chocola in stukjes gehakt?  Het klinkt wel lekker

Bakkerie schreef:

Mmm, geen idee,  maar ik zou zeggen in je beslag moet het wat veel lijken omdat het in de oven nog rijst. Doe je dan gewone chocola in stukjes gehakt?  Het klinkt wel lekker

Bedankt! Ik heb een zak chocolate melts van funcakes liggen. Maar daar heb ik misschien te weinig aan, omdat ik er drie taarten mee moet maken ;p Dus dan gebruik ik die en dan nog een reep (of repen) in stukjes gehakt erbij.

Ik heb antwoord op mijn vraag! Dus probleempje is opgelost ;)

7

Mooi! Als je het hebt uitgeprobeerd en het werkt, laat je het dan weten? Ga ik het ook eens doen

8

ik zou chocolade chunks gebruiken dat blijven echt stukjes :)

Bakkerie schreef:

Mooi! Als je het hebt uitgeprobeerd en het werkt, laat je het dan weten? Ga ik het ook eens doen

Is goed :) ik laat het je weten!

10

Baklataart schreef:

ik zou chocolade chunks gebruiken dat blijven echt stukjes :)

De chocolate melts van funcakes worden na het bakken ook weer hard en dan zijn het ook gewoon knapperige stukjes! :) (ook al zijn ze bedoeld om te smelten)

11

oke :lol: