1

Onderwerp: Herfst-smaken in bruidstaart.

Halle allemaal,

Ik heb al wat zitten neuzen in de sticky, maar kom er toch nog niet helemaal uit.
Volgende week vrijdag mag ik een bruidstaart afleveren op de bruiloft van mijn zwager en schoonzusje. Superleuk en heel spannend!

Ze laten me behoorlijk vrij betreft uiterlijk en smaken van de taart. Uiterlijk heb ik al wel aardig uitgedacht, maar de smaken... Ze willen de herst eigenlijk wel terug laten komen, maar ik ben voorzichtig met vullingen die niet buiten de koelkast kunnen.
Kunnen jullie nog wat ideeën spuien?

Ik zat al te denken aan iets met chocola of kastanjes, maar hoe en wat?

Ben benieuwd!

Groetjes, Hester.

2

Re: Herfst-smaken in bruidstaart.

Gebakken appeltjes en kaneelbotercreme?
Dulche de leche?
Iets met speculaas?
Heb je al bij de recepten op deze site gekeken (helemaal bovenin in de oranjebalk, naast forum)?

3

Speculaas in combinatie met sinaasappel.

4

Ik vind appel kaneel of stoof-peertjes echt herfstachtig, beiden zijn erg lekker met  citroencreme, niet met smaakstoffen maar echt met geraspte schil en sap gemaakt, appel kaneel vind ik echt heerlijk ook met Zwitserse room, advocaatcreme , al dan niet met alcohol er in is ook lekker en lemon curd ook erg fris.
Stoof-peertjes ( ik leg deze dan op een bedje van witte chocolade crème tegen doorlekken hahah) zijn super met champagne Creme.......tips genoeg?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Of denk aan wat meer nootachtige smaken , inderdaad met chocolade of caramel Amaretto en baileys. Jummie!

6

Leuk, bedankt! Ik ga er nog eens over nadenken en misschien maar wat uitproberen. Goed excuus! ;)

Betreft de kastanjes, heeft niemand dat al eens geprobeerd?

7

Ik heb ooit wel eens kastanjemousse (geloof ik) gemaakt,  niet in een taart, maar kan me herinneren dat ik er niet kapot van was, vooral omdat de structuur korrelig bleef, maar als je het lekker vindt, kan het vast wel

8

Ik vind kastanjes niet lekker en nooit iets mee geprobeerd dus , droge hap vind ik het haha

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

OK, dank voor jullie bijdrage.