1

Onderwerp: Cups naar grammen?

Hallo,

Sorry als dit onderwerp verkeerd staat! Ik wist niet precies waar hij moest :)

Ik had op een Pinterest een recept gevonden wat ik graag wou maken, alleen alles is in cups en als ik op internet zoek is elke site weer een verschillende hoeveelheid. Zouden jullie willen helpen dit lijstje 'vertalen'?:

Ingredients:
One 16.5 oz white cake
1 cup all-purpose flour
1 cup granulated sugar
1 cup sour crème
1 cup water
3 Large eggs
1/2 teaspoon salt
4 teaspoons instant coffee, devided
1/4 cup strong, brewed coffee

For the filling:
8 oz. Mascarpone cheese, could
1/2 cup confectioners (powdered) sugar

For the Frosting:
1 and 1/2 cups heavy cream, could
1/2 cup confectioners (powdered) sugar
Pinch kf vanilla powder (or 1 teaspoon vanilla extract)

325 F

Heel erg bedank voor het lezen en helpen ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

2

Re: Cups naar grammen?

Het is het gemakkelijkst als je zo'n setje maatschepjes met cups gebruikt (koopt).
Scheelt je (of een ander) veel omreken werk en je hebt altijd de juiste hoeveelheid.

3

Je kunt ook even in je keukenkastje kijken naar een mok van ongeveer 240 ml en die gebruiken, dan heb je ongeveer een cup te pakken

4 Laatst bewerkt door Tante Tien (16-10-2016 07:10)

een cup is een inhoudsmaat, elk ingedient heeft dus een eigen gewicht per cup. Op internet zijn wel handige omrekentabellen te vinden, ook voor de hoeveelheid OZ die je voor de mascarpone nodig hebt. Ik zou dus ofwel omrekenen op internet (voer in google in cup sugar to grams) of een cup gebruiken. Ik zou het laatste doen, zo leuk! Op internet kun je ook vinden hoeveel celcius 325 fahrenheit is, ik dacht ongeveer 170 graden.

Tieneke

5

Om van OZ naar gram om te rekenen, kan je misschien ook je weegschaal gebruiken. Die van mij kan ik nl instellen op gram of OZ.

6

Ik zou ook cups en schepjes gaan halen. Heb gisteren ook moeten omrekenen en is niet zo handig.
Omreken is 1 ding maar je zit ook met soortelijk gewichten waar je rekening moet houden.