Onderwerp: Redvelvet mix van Funcakes.
Hallo medebakkers,
Ik heb problemen met het gaar krijgen van een 20cm redvelvet cake gemaakt met de mix van Funcakes.
Ik volg de juiste instructies en hoeveelheden, oventemperatuur van 160graden. Volgens de beschrijving op de verpakking zou de cake met 30-35 minuten gaar zijn. Als ik dan check is de bovenkant bol en gescheurd en voor de rest nog volledig rauw beslag. Eer de cake gaar is ben ik 60 minuten verder. Het vreemde is dat ik het alleen met de huidige zak mix heb, daarvoor nooit last van gehad. De temperatuur van de oven klopt want ik gebruik er een extra thermometer in. Hebben meer mensen hier last van?
Met deze vraag heb ik ook Funcakes gemaild, het antwoord wat ik kreeg was dat het aan mijn oven ligt. Ook na mijn uitleg dat ik met vorige zakken redvelvet mix nergens last van had en mijn oventemperatuur voor 100% klopt.
Mijn vanille biscuits bak ik ook met Funcakes mix en die lukken wel goed en bakken binnen de juiste tijd gaar.
Vind het antwoord van Funcakes erg kort door de bocht en gemakkelijk om te zeggen dat het aan mijn oven ligt.