1

Onderwerp: Red Velvet kruimeld heel erg

Sinds kort gebruik ik de Red Velvet mix van Funcakes. Ik vind hem heerlijk en lekkerder dan dat ik hem zelf bak. Alleen hij kruimelt en scheurt heel erg als ik hem gebakken heb.

Dat kruimelen is gewoon lastig met het afsmeren. Alleen met dat scheuren wordt hij heel gevoelig als ik gewoon mooie lagen wil snijden zonder dat het overal breekt en gaten achterlaat.

Is niet normaal bij de mix en moet ik er mee leren leven? Of doe ik toch iets fout?

Ik gebruik altijd mijn cakevorm van 15 x 10 cm. Bak tijd is dan wel wat langer maar hij is qua smaak niet te nat. Kan het zijn dat mijn cake te droog is? Of moet ik een andere olie gebruiken dan aangegeven?

2

Re: Red Velvet kruimeld heel erg

Het is toch best een andere structuur en volgens mij hoort dat bij red velvet. het gaat bij mij wel beter sinds ik archideeolie gebruik maar het blijft toch een ander soort biscuit dan de andere biscuit mixen van funcakes.

3

Ik gebruik deze mix ook vaak, maar heb er nooit last van! Vind juist dat hij smeuïg is en bijna niet kruimelt. Bak je hm niet te lang en te heet?

4

Ook ik gebruik de mix van Funcakes en vind hem heerlijk smeuïg. Nog nooit last van kruimelig gehad.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Bedankt voor jullie reacties! Dan weet ik dat er iets is wat ik niet goed doe. Ik ga de volgende keren dat ik hem bak gewoon verder met zoeken naar de juiste temperatuur en baktijd!