1

Onderwerp: Eigen oogst druiven cupcakes

De druivenstruik in mijn tuin was dit jaar weer zeer gul met het leveren van druiven. Ik had al een paar potjes jam gemaakt (lekker voor op de boterham, maar natuurlijk ook als taartvulling). Nu kon ik weer 6 potjes vullen (en deze zijn met een ander recept gemaakt: OMG wat lekkerrrr).
Vandaag maakte ik druiven cupcakes en ik heb nog een halve emmer druiven over....wrsch ga ik van de week nog een vlaai of zo maken: we zien wel.

Hier komen de Eigen-Oogst-Druiven-Cupcakes
https://myalbum.com/photo/o0QQ2n4QgQSf/720.jpg

De cakejes zijn met druivensap gemaakt, ze zijn gevuld met de home-made-special-druiven-jam. Een toefje van vanillecrème en een druifje als decoratie. Ze zijn echt yummy!!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Eigen oogst druiven cupcakes

Ze klinken verrukkelijk! Leuk wat je er allemaal mee maakt

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Ze klinken zalig en wat leuk dat je zoveel druiven hebt en er lekkere dingen mee maakt.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

jeetje het water loopt me in de mond zeg, wat zien ze er heerlijk en prachtig uit!! :thumb:

en hoeveel druivensap doe je dan door het beslag? :think:

Ziet er heel mooi en lekker uit!

6

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties!

Baklataart schreef:

jeetje het water loopt me in de mond zeg, wat zien ze er heerlijk en prachtig uit!! :thumb:

Normaal doe je melk door het cupcake-beslag, maar dat heb ik weggelaten en daarvoor in de plaats 130gr druivensap gebruikt. Ik maak mijn cupcakes altijd met olie (60ml) i.p.v. boter...en heb nu 180ml olie gebruikt en een eitje extra. Is het fruit-cupcake-recept uit het boek van Rudolph van Veen.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Bianca1969 schreef:

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties!

Baklataart schreef:

Normaal doe je melk door het cupcake-beslag, maar dat heb ik weggelaten en daarvoor in de plaats 130gr druivensap gebruikt. Ik maak mijn cupcakes altijd met olie (60ml) i.p.v. boter...en heb nu 180ml olie gebruikt en een eitje extra. Is het fruit-cupcake-recept uit het boek van Rudolph van Veen.

Dank je wel!!
Ik heb het boek zal het is gaan bestuderen  :D

8 Laatst bewerkt door LaLuub (24-09-2016 23:40)

Druivencupcakes? Dat zou ik nooit bedacht hebben! Maar klinkt goed, heel origineel. En wat lekker dat de druiven uit je eigen tuin zo lekker (en veel) zijn. Ik heb hier de druivenstruik maar weggehaald, kwam niets eetbaars vanaf  :nooo:
Maar ik ga dan toch eens kijken naar die fruit CC's... Leuk!