1

Onderwerp: Woezel en Pip eten taart

Voor een kennis moest ik twee meppertjes maken. Voor hetzelfde meisje, dus dat meisje mag 2x meppen  :lol: Eén keer vieren ze nl de verjaardag met familie en de dag later met vrienden. Wat een feest voor de kleine. Ze wilden wel graag twee verschillende. Eentje met Woezel en Pip en de andere mocht ik zelf iets verzinnen.
Ik vond ze leuk om te maken.
https://myalbum.com/photo/91zx3KCW2cwK/720.jpg

https://myalbum.com/photo/R6nxcz6qU2Gq/720.jpg

Bedankt voor het kijken!
Grtjs, Bianca

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Woezel en Pip eten taart

Hele toffe taartjes. Ook heel leuke decoratie van je onderbordjes.

3

Wat een ontzettend vrolijke meppertjes.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Ooh wat zijn ze superschattig! ❤

Waarmee heb je de toeven gespoten?

5

Heel schattig!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

postduif schreef:

Waarmee heb je de toeven gespoten?

Ik heb botercrème gemaakt met BBR ....die doe ik normaal ook op mijn cupcakes, is erg lekker.
En ik heb spuitmondje 1M gebruikt.

Bianca's bakery

7 Laatst bewerkt door LaLuub (16-09-2016 17:45)

Die zijn leuk geworden! Mooie toeven!  En klinkt ook lekker, BC met BBR. Ik kan er nog steeds geen zin in krijgen om dikke toeven BC naar binnen te werken, dus moet ik dit maar eens proberen. Klinkt een stuk minder boterig  :9
Welke verhouding hou je dan aan?

8

Oh die woezel en pip zijn heel schattig

9

Dank jullie wel allemaal.

LaLuub schreef:

Die zijn leuk geworden! Mooie toeven!  En klinkt ook lekker, BC met BBR. Ik kan er nog steeds geen zin in krijgen om dikke toeven BC naar binnen te werken, dus moet ik dit maar eens proberen. Klinkt een stuk minder boterig  :9

Alleen BC is niet lekker als toef, bc 1:1 gebruik ik alleen om af te smeren.
Toeven maak ik dus altijd mét bbr. De verhouding is alsvolgt:

250gr roomboter
60gr poedersuiker
250gr bbr

Ik maak mijn bbr altijd van eieren, melk, suiker en wat bloem...maar het kan ook wel met de mix lijkt me.
De boter met de poedersuiker klop ik met de kneedhaken zeker 10minuten. Dan wordt het mooi zalvig. Dan voeg ik de bbr toe en mix nog even tot het gemengd is. Met een spatel spatel ik het nog even goed door tot je ziet dat de structuur mooi homogeen is.

Moet je echt eens proberen, het is zoveel lekkerder dan alleen maar bc!!

Bianca's bakery

10

Wauw, ze zijn echt zó mooi en schattig geworden en super vrolijk en ook nog heel origineel en mooi geboetseerd , Super hoor  :thumb:

11

Super leuk gedaan! Heel mooi geboetseerd ook en mooie toeven!

Je idee van je botercrème met banketbakkersroom is net zoiets als dit: http://www.cupcakerecepten.nl/basisrecept-frosting
Dat recept gebruik ik altijd voor toeven. Maar tegenwoordig ook om de taart af te smeren. Smaakt inderdaad een stuk lekkerder dan botercrème.

12 Laatst bewerkt door LaLuub (16-09-2016 19:08)

Bianca1969 schreef:

Dank jullie wel allemaal.

LaLuub schreef:

Alleen BC is niet lekker als toef, bc 1:1 gebruik ik alleen om af te smeren.
Toeven maak ik dus altijd mét bbr. De verhouding is alsvolgt:

250gr roomboter
60gr poedersuiker
250gr bbr

Ik maak mijn bbr altijd van eieren, melk, suiker en wat bloem...maar het kan ook wel met de mix lijkt me.
De boter met de poedersuiker klop ik met de kneedhaken zeker 10minuten. Dan wordt het mooi zalvig. Dan voeg ik de bbr toe en mix nog even tot het gemengd is. Met een spatel spatel ik het nog even goed door tot je ziet dat de structuur mooi homogeen is.

Moet je echt eens proberen, het is zoveel lekkerder dan alleen maar bc!!

Ga ik zeker doen! Ik gebruik BC (1:1) ook alleen maar voor afsmeren. Heb ooit eens een koekiemonster willen opspuiten, toen RI gebruikt die niet hard wordt (want BC staat me echt tegen hiervoor), ook een keer Amerikaanse BC uitgeprobeerd, maar is het gewoon allemaal niet wat (vind ik dan). Veel te zoet. Dit klinkt echt super. Bedankt voor je recept!!!  :thumb:  :thumb:

13 Laatst bewerkt door Bianca1969 (17-09-2016 10:20)

Elize van B. schreef:

Je idee van je botercrème met banketbakkersroom is net zoiets als dit: http://www.cupcakerecepten.nl/basisrecept-frosting
Dat recept gebruik ik altijd voor toeven. Maar tegenwoordig ook om de taart af te smeren. Smaakt inderdaad een stuk lekkerder dan botercrème.

Dat lijkt er idd op

De bbr maak ik van:
2 eidooiers
50gr suiker
1el bloem
250 ml melk
Vanille extract (1 el) of merg van 1 vanillestokje.
De melk met de vanille aan de kook brengen en ca 5min zachtjes laten koken, af en toe roeren.
Ondertussen mix je de eidooiers met de suiker tot het mooi zacht/licht van kleur is. Dan de bloem nog even erdoormixen.
De hete melk toevoegen, even doormixen. Terug in de pan en zachtjes ca 5min laten koken. Je ziet 'm dikker worden. Dan uitstorten op een platte schaal en afdekken met huishoudfolie. Volledig laten afkoelen (niet in de koelkast, anders wordt ie te koud t.o.v. de roomboter en kan je crème in de schift schieten.

Dan maak je de crème zoals ik in vorige bericht schreef.

Maar ik durf hier niet mee af te smeren...lijkt me te vochtig voor de fondant? Heb jij daar geen last van dan?

Bianca's bakery

14

Bianca1969 schreef:
Elize van B. schreef:

Dat lijkt er idd op

De bbr maak ik van:
2 eidooiers
50gr suiker
1el bloem
250 ml melk
Vanille extract (1 el) of merg van 1 vanillestokje.
De mel met de vanille aan de kook brengen en ca 5min zachtjes laten koken, af en toe roeren.
Ondertussen mix je de eidooiers met de suiker tot het mooi zacht/licht van kleur is. Dan de bloem nog even erdoormixen.
De hete melk toevoegen, even doormixren. Terug in de pan en zachtjes ca 5min laten koken. Je ziet m dikker worden. Dan uitstorten op een platte schaal en afdekken met huishoudfolie. Volledig laten afkoelen (niet in d koelkast, anders wordt ie te koud t.o.v. de roomboter en kan je ctème in de schift schieten.

Dan maak je de crème zoals ik in vorige bericht schreef.

Maar ik durf hier niet mee af te smeren...lijkt me te vochtig voor de fondant? Heb jij daar geen last van dan?

Alleen zitten er in het recept dat ik gebruik geen eierdooiers :p

Geen last van de vochtigheid hoor! Het wordt gewoon goed stevig. Wel pas bekleden als de afgesmeerde taart een poosje in de koeling heeft gestaan.
Ik bekleed mijn taarten normaal altijd met marsefond. Maar ook al twee fondanttaarten hiermee afgesmeerd. En dat ging helemaal goed.