Onderwerp: Meningen gevraagd! Cupcake recept Rudolph als basis voor Drip cake?
A.s. woensdag wil ik voor een belangrijke opdracht een drip cake maken. Ik wil echt dat alles aan deze taart perfect is (wil ik altijd, maar nu al helemaal haha!). Normaal bak ik gewoon een biscuit en maak ik daarvoor een lekkere vulling. Toch ben ik zelf niet zo'n fan van biscuit, vind het vaak toch maar 'simpel'.
Nu zat ik te denken, de cupcakes van Rudolph van Veen maak ik vaak en krijg ik altijd hele goede reacties op. Ik heb gisteren dus dit recept gebruikt om 4 cakes mee te bakken, zodat ik die kan stapelen (choco en vanille variant). De cakes zien er mooi uit en ze smaken héérlijk..
Maar ik twijfel.. Zou dit te zwaar zijn als basis? Ik maak er frambozencurd bij en een botercrème (botercrème met banketbakkersroom) met verse frambozen. De taart smeer ik af met botercrème (en dan geen centimeters dikke laag). Komt dus geen fondant overheen, alleen een drip van ganache. Over de smaak twijfel ik niet, dat zit wel goed. Alleen ben ik dus bang dat het misschien te zwaar is?
Wat denken jullie? Doen, en dan kleinere stukjes snijden? Of gaan voor het 'veilige' biscuit?