1

Onderwerp: Kleine parade

Hallo allemaal!
Ik ben al een paar weken niet meer hier geweest, maar wilde toch nog een paar foto's plaatsen van mijn gemaakte taarten.

Een taart die ik onwijs gaaf vond om te maken is de Chcolate drip cake, zo leuk om te doen!!

https://s13.postimg.org/iwzwfztir/DSC_4668.jpg

https://s3.postimg.org/yfud78in3/DSC_4684.jpg

https://s22.postimg.org/bqmdgpuot/13699990_1030358960352109_2349550483571930168_n.jpg

https://s14.postimg.org/50hw0ic4d/DSC_4716.jpg

Groetjes Astrid.

2

Re: Kleine parade

Wauw, wat een geweldig mooie taarten, vind je drip cake ook super. Maar de andere zeker ook.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Wauwwww, Astirid echt zó mooi en zó leuk weer!!! prachtig die drip cake, echt hoe strak jij afsmeerd super hoor en die make up taart vind ik zo leuk hoe je die gemaakt hebt!!

de feyenoord taart is even eens geweldig, hahahah allemaal gewoon super mooi!! :thumb:

4

Prachtige taarten!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Hartstikke bedankt allemaal voor de leuke reakties!
Die drip cake was zoooo leuk, maar wel even een geklieder met het stapelen van botercreme taarten, dit ging niet zonder het beschadigen van de onderste taart, die moest ik dus weer bijwerken :)

De make-up taart was gemaakt met erg warm weer, en met een andere fondant, hier kwam in de onderste taart een dikke scheur in te zitten in het fondant, dit heb ik dus weg gewerkt met de ruffles ;)
niemand die er iets van zag haha.. gelukkig kun je zo nog ééns wat weg werken toch ;)

6 Laatst bewerkt door LaLuub (02-09-2016 19:51)

Mooie taarten! Zo'n drip taart staat ook nog op mijn to-do lijstje...ooit   :)
:thumb:

En die ruffles: vind het echt een leuke toevoeging aan de taart! Logisch dat niemand het was opgevallen.  :)  Is juist prachtig in dit ontwerp.

7

Gave dripcake!!

8

Mooie taarten! Hoeveel verschil neem jij voor de stapeltaarten, heb het idee dat de rand smaller is dan ik meestal voorbij zie komen? Of lijkt dat zo door de foto?

9

Wat gaaf die paarse drip! Wat heb je er allemaal voor lekker bovenop gezet?

10

Bakkerie schreef:

Mooie taarten! Hoeveel verschil neem jij voor de stapeltaarten, heb het idee dat de rand smaller is dan ik meestal voorbij zie komen? Of lijkt dat zo door de foto?

Hoi bakkerie,

Normaal houdt ik 2,5 cm aan ieders kant over..dus ik verspring gewoon 5 cm, MAARRR het klopt idd bij de laatste 2 taarten van deze parade dat de rand kleiner is, dit kwam zo uit met het aantal stukjes ze wilden hebben, en had aan hun de keuze gelaten :) goed gezien dus ;)
Ik vind zelf ook gewoon verspringen met 5 cm het mooist hoor.

groetjes Astrid.

11

KimN schreef:

Bedankt KimN!! :D
Ik heb bovenop de taart chocolade schotsen gemaakt en Hershey's cream and cookies chocolade, rafaello balletjes en zelfgemaakte meringues.
deze taart was echt onwijs leuk om te maken :)

12

Leuk zeg! Ik heb een tijdje geleden inderdaad ook chocolade gekleurd en verdiend voor een drip, mar zie ik nu goed dat hier goud op zit? Waarmee heb je dat dan gedaan? Ook die 2 kleurige meringue, nog tips hoe dat te doen? Wil ze ook graag een keer maken.

astap79 schreef:
KimN schreef:

Ik heb bovenop de taart chocolade schotsen gemaakt en Hershey's cream and cookies chocolade, rafaello balletjes en zelfgemaakte meringues.

13

Hoi KimN,
Ik heb idd gold leaf her en der erop geplakt :) en de meringues heb ik eigenlijk heel simpel gekleurd en kwam bij deze meiden terecht.. https://www.youtube.com/watch?v=9CL1eJD3pxU
Maar als je googled op meringue kisses kom je ze ook wel tegen :) leuk zijn ze he, helaas waren ze wat ingezakt en dus niet echt mooie kisses geworden.

KimN schreef:

Leuk zeg! Ik heb een tijdje geleden inderdaad ook chocolade gekleurd en verdiend voor een drip, mar zie ik nu goed dat hier goud op zit? Waarmee heb je dat dan gedaan? Ook die 2 kleurige meringue, nog tips hoe dat te doen? Wil ze ook graag een keer maken.

astap79 schreef:
KimN schreef:

14

Mooie taarten, vooral de dripcake vind ik heel leuk gedecoreerd en kleurrijk. En superstrak gesmeerd! Welke creme gebruik je? Wat zijn jouw taarten allemaal hoog zeg.

Tieneke

15

Bedankt Tante Tien,
Ik gebruik voor het afsmeren altijd Swiss meringue creme, vind ik erg fijn werken.
Mijn taarten verschillen soms nog wel hoor haha soms zijn ze wat hoger en dan weer wat lager, ik vond voor de drip cake een hoge tart wel erg mooi :)

Groetjes.