1

Onderwerp: Biscuit voor iemand met melk en suiker allergie

Hallo,

Voor een meisje met melkallergie en suikerallergie wil ik een taart maken. Heeft iemand een recept met sojamelk en eventueel fruitsuikers? Gewone suikers mag zij niet.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten Ivy

2

Re: Biscuit voor iemand met melk en suiker allergie

In biscuit (zelf gemaakt) zit geen melk, dus tot zover geen probleem  :thumb:

Er zijn wel allerlei suikervervangers, maar of die zich bij het bakken van een biscuit hetzelfde gedragen als gewone weet ik niet: geen ervaring mee.
Ik ga je topic even melden zodat het verplaatst kan worden naar 'bakken en vullen'. Daar krijg je wellicht nuttige reacties  :y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Dankjewel Sonj@

[MOVE] --> B&V

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Sieniej_ (29-08-2016 10:29)

het begrip suiker is redelijk breed. Is zij ook allergisch voor kokosbloesem(suiker) dat is vaak ongeraffineerde suiker?

Owh en als je iets met melk wil maken. Lactofree is melk of yoghurt waarbij de lactose er uit is gehaald. Deze gebruik ik altijd aangezien ikzelf amper tegen melk kan.

5

Dank je voor jullie reacties. Zover ik weet kan ze tegen alle fruit suikers maar niet tegen gewone suiker en toegevoegde suikers in eten en drinken.  Zover ik weet is ze niet allergisch voor kokosbloesem.

6

Sieniej_ schreef:

het begrip suiker is redelijk breed. Is zij ook allergisch voor kokosbloesem(suiker) dat is vaak ongeraffineerde suiker?

Owh en als je iets met melk wil maken. Lactofree is melk of yoghurt waarbij de lactose er uit is gehaald. Deze gebruik ik altijd aangezien ikzelf amper tegen melk kan.

Hier moet je wel mee opletten want lactofree mag voor iemand die een lactoseintolerantie heeft maar niet voor iemand die koemelkallergie heeft.

Als je weet wat je wil gebruiken zou ik voor de zekerheid even checken met je klant.

7

Melou schreef:
Sieniej_ schreef:

Hier moet je wel mee opletten want lactofree mag voor iemand die een lactoseintolerantie heeft maar niet voor iemand die koemelkallergie heeft.

Als je weet wat je wil gebruiken zou ik voor de zekerheid even checken met je klant.

Absoluut helemaal mee eens! Mijn huisarts heeft mij afgescheept met het verhaal dat alleen jonge kinderen koemelkallergie hebben. Maar ik geloof daar geen snars van. Altijd dubbel checken!