1

Onderwerp: Eerste bruidstaart

De allereerste bruidstaart die ik gemaakt heb. Poeh wat een bevalling. Ik hoop dat mijn vriendin er blij mee is. Nu alleen nog heelhuids op de locatie krijgen  :think:

https://s4.postimg.org/59w042789/IMG_5761.jpg

2

Re: Eerste bruidstaart

Wauw ik vind hem heel gaaf. Je vriendin zal er superblij mee zijn denk ik

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Echt een hele mooie taart, daar zal ze idd heel erg blij mee zijn.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4 Laatst bewerkt door LaLuub (19-08-2016 19:54)

Wauw, is dat even een taart met bloemenwaterval!! Mooi gedaan hoor! Hele nette waterval (en taart ook  :) ) :thumb:

Dit zijn echte bloemen toch? Mag ik vragen hoe je die in/aan de taart bevestigd hebt, zo'n hele waterval? Dat zijn wel heul veul flower picks, dus dat heb je vast anders opgelost  :lol:
Ben heel benieuwd! En heb je nog speciale onbespoten bloemen hiervoor gebruikt?

Heeeel mooi!

6

Wauw, hij is fantastisch mooi geworden en zo mooi strak en de bloemen zijn schitterend  :thumb:

Ik hoop dat je zelf ook genoten hebt van de dag en weet zeker dat je een hoop complimenten hebt mogen ontvangen  :)

7

Met echte bloemen he? Ik vind het een prachtige trouwtaart.

Tieneke

8

Wauuwwww!!! Erg mooi

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

9 Laatst bewerkt door Eveline44 (21-08-2016 12:01)

LaLuub schreef:

Wauw, is dat even een taart met bloemenwaterval!! Mooi gedaan hoor! Hele nette waterval (en taart ook  :) ) :thumb:

Dit zijn echte bloemen toch? Mag ik vragen hoe je die in/aan de taart bevestigd hebt, zo'n hele waterval? Dat zijn wel heul veul flower picks, dus dat heb je vast anders opgelost  :lol:
Ben heel benieuwd! En heb je nog speciale onbespoten bloemen hiervoor gebruikt?

Bedankt voor de complimenten!!  :D Het zijn inderdaad echte bloemen. Ik heb de steeltjes gewikkeld in bloemistentape en toen in de taart gestoken. Met flower picks is dit denk ik niet te doen en krijg je het ook niet zo mooi compact. We hebben het deel van de taart waar de bloem ingestoken zaten niet gebruikt. Als het nodig was geweest had het voor mijn gevoel wel gekund, want ik geloof niet dat het eenmalig eten van een stukje taart waar een bloem ingeprikt heeft gezeten meer schade oplevert dan het levenslang elke dag eten van bespoten voedsel, waarbij ook vaak de normen worden overschreden. Wij eten zelf volledig biologisch en zelfs ik zou het aandurven. ;)  Maar er was gelukkig genoeg taart, zodat die stukken niet nodig waren. Het was ook en beetje een gatenkaas, dus niet zo mooi om uit te delen. Goed opgelost volgens mij  =)  Het waren trouwens wel fair trade bloemen, maar niet biologisch.

Het bruidspaar was er gelukkig heel blij mee!

10

ik zie geen foto?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

11

karinc schreef:

ik zie geen foto?

https://s9.postimg.org/vx5mv3tgb/image.jpg

Hier is de foto nogmaals. Is hij nu te zien?

12

*Raapt d'r kin van de grond op*

Wat een mooie taart!

Taartjes met liefde

13

prachtig zeg

14

wauw die is echt super geweldig mooi

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

15

Dank jullie wel  *D

16

Wat een mooie taart! Proficiat!
Ik moet ook een bruidstaart maken voor een vriendin (mijn eerste bruidstaart ooit) en zal ongeveer even groot moeten zijn. Voor hoeveel personen was deze taart? en welk maten van bakpannen heb je gebruikt?
Dank je alvast

17

Trillium schreef:

Wat een mooie taart! Proficiat!
Ik moet ook een bruidstaart maken voor een vriendin (mijn eerste bruidstaart ooit) en zal ongeveer even groot moeten zijn. Voor hoeveel personen was deze taart? en welk maten van bakpannen heb je gebruikt?
Dank je alvast

Wat leuk dat je ook zo'n soort taart gaat maken. Deze was voor ongeveer  60 personen bij een hoogte per laag van 10 cm, maar als je de delen waar de bloemen ingestoken zitten niet gebruikt, kom je op zo'n 45 stukjes Als je pannen hebt van 7cm hoog zou ik ietsje ruimer snijden (52 stukjes ofzo).. Vooraf heb ik een snijschema gemaakt om me niet per ongeluk te kunnen vergissen.
Ik had pannen van 7, 10 en 13 inch.

18

Dank u wel Eveline,
De taart die ik wil maken gaat een "naked cake" worden waardoor ik sowieso wat hogere lagen ga moeten hebben. Mijn pannen zijn van 10cm  maar mijn taartjes zullen niet zo hoog komen denk ik. Ik ga dit weekend al proberen om de grootste te bakken om de smaakcombinatie te proberen en te zien hoe lang het duurt in mijn oven dus, best wat spannend.
Nog eens bedankt en proficiat met zo een mooie taart.

19

Move to ~> Bruids- en stapeltaarten

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

20

Trillium schreef:

Dank u wel Eveline,
De taart die ik wil maken gaat een "naked cake" worden waardoor ik sowieso wat hogere lagen ga moeten hebben. Mijn pannen zijn van 10cm  maar mijn taartjes zullen niet zo hoog komen denk ik. Ik ga dit weekend al proberen om de grootste te bakken om de smaakcombinatie te proberen en te zien hoe lang het duurt in mijn oven dus, best wat spannend.
Nog eens bedankt en proficiat met zo een mooie taart.

Dat wordt vast ook prachtig. Naked cakes kunnen zo romantisch zijn. Heel veel succes!!