1 Laatst bewerkt door LaLuub (17-08-2016 13:55)

Onderwerp: Feedback - Eerste pioenroos (closed peony)

Mijn eerste pioenroos net gemaakt. Aan het oefenen met eens wat andere bloemen dan altijd maar rozen (hoe mooi ook).
Is dit wat? Wel leuk toch?

Hoe zorgen jullie trouwens dat de buitenste blaadjes (op draad) mooi blijven zitten waar ze moeten zitten? Als ik de bloem neerleg dan gaan die blaadje weer plat, (niet de blaadjes zelf, maar de ruimte ertussen), als je begrijpt wat ik bedoel. Dan is de bloem niet zo mooi meer als dat ik hem in de hand houd.
Moet ik bij deze (gedroogde gumpaste) blaadjes op draad de blaadjes uiteindelijk vastplakken met royal icing, om de ruimte tussen de blaadjes en de rest van de bloem zo te houden?

Zou volgens de tutorials op YouTube niet nodig moeten zijn...??? Of heb ik te dunne/slappe bloemdraden waardoor het niet zo blijft staan als dat ik het neerzet?

Hoor graag. Tips & verbeterpunten zijn welkom :y

http://myalbum.com/photo/5fCEYAT0h0BE/720.jpg

2

Re: Feedback - Eerste pioenroos (closed peony)

ik vind heb schitterend.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Wow wat mooi, ook de kleur!

4

Hij is goed gelukt hoor! Ik gebruik vaak stukjes keuken papier wat ik tussen de blaadjes vouw zodat ze goed kunnen drogen.  Daarna weer weghalen en je blaadjes blijven mooi

5 Laatst bewerkt door LaLuub (17-08-2016 18:02)

KimN schreef:

Hij is goed gelukt hoor! Ik gebruik vaak stukjes keuken papier wat ik tussen de blaadjes vouw zodat ze goed kunnen drogen.  Daarna weer weghalen en je blaadjes blijven mooi

Dank je  :).
Dat met die papiertjes ertussen laten drogen, doe ik normaal ook. En dan zijn de blaadjes idd mooi in die stand gedroogd&gelijmd....
Nu moesten deze blaadjes al helemaal droog zijn voordat ik ging samenstellen (blaadjes zijn dus wel mooi in hun vorm gedroogd); maar als ik ze dan assembleer met die bloemdraadjes, dan blijven ze niet mooi wijd uit staan. Hoe zorg ik nu dat de 'lucht' tussen de blaadjes blijft?

Ik heb nog niet eerder met (petal/bloem)blaadjes op draad gewerkt. Daar zit mijn probleem...ergens  :grr:

6

Ik vind het prachtig! Kan je helaas niet helpen met je vraag, want heb zelf nog nooit op draad gewerkt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Wauw, Super super mooi en ook nog is een heel mooie kleur :thumb:

Geen tips van mij heb er nog nooit een gemaakt  :)

8

Mooi!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake