1

Onderwerp: Drip cake drama... Met toch nog een aardig eind [feedback]

De titel zegt al genoeg... Het was gelukkig een taart voor mijn eigen verjaardag!
http://myalbum.com/photo/GUiqSotGWOPW/360.jpg
http://myalbum.com/photo/J4dQQo35pMtK/360.jpg

Uiteindelijk durfde ik hem wel op tafel te zetten en de smaak was gelukkig heerlijk

2

Re: Drip cake drama... Met toch nog een aardig eind [feedback]

ik vind hem super vrolijk, waarom was het een drama?
van harte gefeliciteerd.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Zelfs met het plaatsen zit het tegen...
Ik had onder de zin onder de foto's nog een heel verhaal getypt, maar dat is dus niet geplaatst :grr:
Het zit even echt niet mee.

Maar goed, lang verhaal in het kort, mijn chocola was denk ik nog iets te dik tijdens het gebruik. De bovenkant was daardoor een bergachtig landschap... Nog maar een keer overgoten om het iets vlakker te krijgen, gevolg: zo'n dikke laag chocola bovenop dat ik geen gewone stukken taart kon krijgen, het werd een gehak en gebreek!!

Wie heeft tips voor mij voor een volgende keer??? En hoe bevestigen jullie decoraties op de chocola? :think:

4

Dat is volgens mij het lastigst, je chocolade goed van temperatuur gieten... Ik vind hem leuk hoor? Is dat paarse fondant? Lijkt mij wel een lekkere combinatie, zeker met zo'n lekker dikke laag chocolade! mmm.... Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Tieneke

5

Heb geen tips, vind m wel lekker eruit zien!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

vind hem er ook super gezellig uit zien!!! :thumb:

Wel jammer dat het niet mee zat, maar een beetje minder mooi gesneden zal hij zeker nog net zo lekker gesmaakt hebben :9  :9

op YouTube heb ik veel filmpjes gekeken en daar gebruikte ze ganache heb je dat ook gedaan of echt alleen gesmolten chocolade? :think:

heb er zelf nog nooit een gemaakt hoor dus ik heb geen recht van spreken =D

nog gefeliciteerd met je verjaardag  :)

7

@tante tien, het paarse is de monchou-botercreme.
@bakla, het is "smeltsnoep", dat staat althans op het zakje. Misschien ook wel meer bedoeld voor het maken van bonbons oid, ik zal nog eens navragen bij de winkel. Bedankt voor het meedenken!

En allen bedankt voor de positieve reacties :o

8

Hi! ik heb nu 2 keer een drip gemaakt en allebei de keren met ganache. gewone chocolade wordt gewoon weer hard als deze is afgekoeld. ganache wordt iets dikker maar blijft redelijk zacht waardoor je makkelijker punten kan snijden. ik hou altijd 2 kleine stukjes chocolade over, die verwarm ik een klein beetje maar niet de dun en dat gebruik ik als 'lijm' om alles mee vast te plakken.

Heel leuk! Helaas geen tips voor je.

10

Wow wat mooi zeg. Ik zie er geen drama aan, maar kan het me wel voorstellen hoe het voor jou geweest moet zijn. Ik had het een keer met de ganache afsmeren vreselijk, verkeerde verhoudingen achteraf, alles brokkelde. Ik kon wel janken...

11

Nou ziet er toch mooi uit hoor. En een tip kan ik je niet echt geven aangezien ik zelf nog een nieuwtje ben, maar ik zag op youtube wel dat heel veel mensen olie toevoegen aan de chocolade weet alleen niet wat dat doet hahaha :P

12

wat mooi

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !