1

Onderwerp: Botercreme en kwarkvulling: in koelkast?

Ik heb een probleem waar ik al langer me zit:

Ik krijg regelmatig een aanvraag voor een taart met 1 laag botercreme vulling en bijv 1 laag kwarkvulling...

Wat betreft de botercreme vulling zou ik de taart niet in de koelkast bewaren maar voor wat betreft de kwarkvulling wel...ik moet de taart op lacatie leveren en daar zetten ze hem natuurlijk ook weer in de koeling!

Is er een botercreme die ook in de koelkast zacht blijft? Of hoe doen jullie dat?

2

Re: Botercreme en kwarkvulling: in koelkast?

gebruik je 1:1 botercreme of die van een mix?
ik vind die van de mix niet hard worden.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Die van de mix wordt ook hard. Tenminste.. bij mij wel  ;) . Met deze temperaturen bewaar ik trouwens alle taarten in de koeling. Ook die met een bc vulling  ;)

4

Tsja, wat is hard....wel iets harder natuurlijk in de koelkast (maar bij mij nooit meer zo hard als een blok boter, bij wijze van spreken). Als de taart met deze temperaturen weer eventjes buiten de koelkast staat wordt hij vanzelf weer zacht.
Denk ook dat je met deze temperaturen alle taarten in de koelkast moet bewaren.

5

Esther68 schreef:

Die van de mix wordt ook hard. Tenminste.. bij mij wel  ;) . Met deze temperaturen bewaar ik trouwens alle taarten in de koeling. Ook die met een bc vulling  ;)

ja hihi, ik bedoel ook niet zo zacht als smeerboter, maar ook niet zo hard dat je het niet kan eten, en idd alle taarten nu in de koeling.

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Ik heb vh weekend ontdekt dat wanneer je een smaakpasta (bijv van funcakes) toevorgd aan je 1:1 botercréme, blijft deze in de koelkast goed en goed te eten, niet te hard.

7

vonn schreef:
Esther68 schreef:

ja hihi, ik bedoel ook niet zo zacht als smeerboter, maar ook niet zo hard dat je het niet kan eten, en idd alle taarten nu in de koeling.

Het wordt idd niet zo hard als een pakje boter maar wel bijna. Ik vind het iig niet zo lekker als dat de bc op kamertemperatuur is  ;) .
@Willeke: klopt, als ik er witte chocopasta doorheen doe is de bc idd zachter dan met alleen smaakstof.

8 Laatst bewerkt door lilli (15-08-2016 23:20)

Volgens mij wordt alle bc hard want er zit nou eenmaal veel boter in ;). als een taart in de koeling moet zeg ik er altijd bij dat ze de taart een half uurtje voor het aansnijden uit de koelkast moeten halen zodat deze op kamertemperatuur kan komen.