1

Onderwerp: chocolade drip cake uitprobeersel (feedback)

Mn eerste drip cake is een feit! voor volgende week staat er een drip cake met witte chocolade drip op de kalender maar omdat ik nog niet eerder een drip cake of ganache heb gemaakt leek het mij slim om het 1 en ander eerst uit te proberen. Op zich ben ik blij met het resultaat maar ik vind het jammer dat de drips doorzichtig zijn. Komt dit doordat het ganache is of had ik de ganache iets langer moeten afkoelen zodat deze dikker (en meer dekkend?) wordt?

Verder ben ik nog benieuwd hoe jullie de decoratie vastzetten? Op de drip cake die op de planning staat moeten er ook koekjes op de zijkant komen. Ik heb de taart trouwens afgesmeerd met funcakes botercreme en er een reep gesmolten chocolade doorheen gespateld.

https://s31.postimg.org/5tbjajec7/2016_07_29_09_25_43.jpg

https://s32.postimg.org/qjzmfy82p/2016_07_29_09_26_26.jpg

2

Re: chocolade drip cake uitprobeersel (feedback)

ohhh die ziet er zaaalllliiiggg uit, is het moeilijk om te maken???
zo leuk met al dat lekkers bovenop.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3 Laatst bewerkt door lilli (29-07-2016 09:41)

Op zich is het appeltje eitje maar ik ben niet tevreden over de drip. de taart is dus gewoon afgesmeerd met bc, uurtje in de koelkast en ondertussen de ganache gemaakt. 100 ml slagroom in een pannetje tot het bijna kookt en toen heb ik er 200 gram witte chocolade bij gedaan. Ik heb de ganache een kwartiertje laten afkoelen en toen heel voorzichtig de drip aangebracht met een klein lepeltje en een paletmes. De volgende keer wacht ik nog iets langer want de ganache was best wel vloeibaar. Chocolade ed erop gedaan en nog een sierrandje gespoten van de overgebleven bc.

4

Ziet er mooi uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

lilli schreef:

Op zich is het appeltje eitje maar ik ben niet tevreden over de drip. de taart is dus gewoon afgesmeerd met bc, uurtje in de koelkast en ondertussen de ganache gemaakt. 100 ml slagroom in een pannetje tot het bijna kookt en toen heb ik er 200 gram witte chocolade bij gedaan. Ik heb de ganache een kwartiertje laten afkoelen en toen heel voorzichtig de drip aangebracht met een klein lepeltje en een paletmes. De volgende keer wacht ik nog iets langer want de ganache was best wel vloeibaar. Chocolade ed erop gedaan en nog een sierrandje gespoten van de overgebleven bc.

oke haha, het klinkt simpel.
Dan moet ik me er toch maar eens aan gaan wagen.
thanks voor  je reactie.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Wauw, hij ziet er imposant uit!! :thumb:

erg mooi afgesmeerd en leuk met alles er zo bovenop. :) heerlijk ook :9  :9

en je witte ganache is ook mooi wit!! heb je het gekleurd?

denk dat je de ganache iets langer had moeten af laten koelen zodat het wat steviger was :think:

denk dat je de koekjes ook met de ganache aan de zijkant vast kan maken maar misschien dat mensen met ervaring je een beter antwoord kunnen geven :)

Echt, het is een hele mooie taart :thumb:

7

Leuk hoor! Ik denk als ik het zo zie dat je ganache nog te dun was, het is ook helemaal naar beneden gedript. Je zou er ook nog wat meer chocolade door kunnen doen,  daar wordt het ook dikker door, ik hou voor witte chocoganache 1:3 aan

8

Ik vind hem goed gelukt hoor!

9

goede tip bakkerie! wordt de ganache daar ook minder doorschijnend van?

Dank je kim!

10

Heel mooi!!! En ziet er heeel lekker uit

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

11

Dat denk ik wel, maar ik denk dat het doorschijnende vooral komt omdat de laag niet dik genoeg is, op zich kijk je niet door chocola heen  ;)

12

Voor witte ganache heb je niet de juiste verhouding gebruikt. Daar wordt 1:3 voor gebruikt dus 100 gram meer choco als jij gebruikt heb. Volgende keer zou ik hem ook langer laten korlen. Mijn ganache is n een kwartier nog niet echt koud. En als laatste misschien de botercreme ook wat langer laten opstijven. Door de kou daarvan stolt de ganache eerder. Overigens beken ik heel eerlijk dat ik er nog nooit 1 gemaakt heb hoor... Iets met de beste stuurlui, he   O-)

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

13

Heel mooi! Zo strak! Heel leuk zo :)

14

wat mooi

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

15

Mhmmm dit ziet er heerlijk uit