1

Onderwerp: Mijn eerste drip cake!

Heel graag wilde ik een keer een drip cake maken. Nu heeft een vriendin een mooi meisje gekregen en dat is natuurlijk reden voor een taart. Met 35 graden natuurlijk onbegonnen werk om met fondant te werken dus een goede reden een drip cake te maken. Zie hier het resultaat, met de stukken gekleurde chocolade die ik heb gemaakt! 

http://myalbum.com/photo/ZdRSITjG4dwo/360.jpg

2

Re: Mijn eerste drip cake!

Ziet er leuk en lekker uit!  =)

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

3

Heel zoet en schattige taart, leuke decoraties erop!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Leuk gedaan! Ziet er gezellig uit!

5

Ziet er leuk uit!

6

Erg leuk!

7

Vrolijke taart. Mooi gedaan. Slim alternatief voor fondant bij deze plaktemperaturen

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8

super vrolijk en mooi gemaakt , erg mooi afgesmeerd ook de taart!! leuk hoor  :thumb:

en vond je het moeilijk?

9

@Baklataart: nee hoor was eigenlijk helemaal niet moeilijk. Wil een volgende keer de drips was fijner hebben, dus opbrengen met een kleiner lepeltje dan moet het goedkomen. ☺

10

Hij is echt heel erg leuk. Idd beter dan fondant nu :)

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

heel leuk hoor!

12

KimN schreef:

@Baklataart: nee hoor was eigenlijk helemaal niet moeilijk. Wil een volgende keer de drips was fijner hebben, dus opbrengen met een kleiner lepeltje dan moet het goedkomen. ☺

oh dat is fijn!! ik zag op filmpjes ook dat ze het met een spuitzakje deden die drips dat zag er ook handig uit :)

13

Goed gelukt! Ziet er erg leuk uit :)

14

Vraagje over je leuke taart, je smeert af met botercreme denk ik. Heb je daar een speciaal recept voor gebruikt? Zelf lusten we geen boter creme ook niet van n mix, dus ik dacht ik ga afsmeren met de creme die ik ook in m'n bokkepootjes gebruik. Of jij moet n goed recept hebben?!:)

15 Laatst bewerkt door KimN (25-07-2016 15:04)

@ Willeke ik gebruik inderdaad gewoon botercreme, niets speciaals.
Je zou het ook met ganache kunnen doen die je kleurt met kleurstof voor chocolade. Wat gebruik je voor je bokkepootjes crème?

16

Ja ik was ook benieuwd naar je crème van de bokkenpootjes :lol:

17

KimN schreef:

@ Willeke ik gebruik inderdaad gewoon botercreme, niets speciaals.
Je zou het ook met ganache kunnen doen die je kleurt met kleurstof voor chocolade. Wat gebruik je voor je bokkepootjes crème?

Bedankt. Ik heb het recept zo niet bij de hand, zal je dat later even laten weten..

18

Vanille, volle melk, kristalsuiker, espressokoffiepoeder, custardpoeder, boter en eventueel kahlúa. Dat tot een creme draaien, erg lekker!
Wat denken jullie, zou dat kunnen om n dripcake af te smeren?

19

Ik denk dat het niet goed zal gaan,  geen van de ingrediënten heeft de eigenschap hard/stevig te worden na koeling.  De chocolade die eroverheen gaat is nog warm, vrees dat je crème laag eraf zal glijden en dat is zonde van je werk. Doordat de boterlaag goed koud is stolt de chocolade sneller. Recept voor je crème klinkt wel erg lekker trouwens ☺

20

Je hebt gelijk, nu ik het recept zelf nog eens bekijk, lijk me ook dat dat niet zal gaan.
De creme is wel erg lekken! Uitproberen waard!

21

Leuk geworden! ik moet volgende een drip taart maken (mn eerste) en vroeg me af of je drip hebt gemaakt van witte chocolade of witte chocolade ganache :)?

22

@ Lilly, ik heb de drip gemaakt van gesmolten witte chocolade. Deze stolt mooi als hij eenmaal is afgekoeld.  Ganache stolt eigenlijk niet meer omdat hij is vermengd met slagroom. Denk dat ie daardoor plakkerig zal blijven.

23

Heb je melts gebruikt of gewoon een reep gehaald bij de supermarkt?

24

lilli schreef:

Heb je melts gebruikt of gewoon een reep gehaald bij de supermarkt?

Ow jee, hele hele late reactie... :think: sorry daarvoor.
Heb geen melts gebruikt, gewoon chocolade uit de supermarkt.