1

Onderwerp: Newbie.. Vraagje(s)

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, zal me later wat uitgebreider voorstellen in het daarvoor bestemde forum..
Maar nu eerst een dringende vraag of vragen..

As. zondag is m'n dochter jarig en ze heeft een enorm leuke taart verzonnen.
De spullen zijn besteld, en afgeleverd bij oma want wij zijn zelf nog even op vakantie. (Goed geregeld!)

Maar nu de vraag..
Ze wil deze taart: http://lovelyindeed.com/make-leap-year-cake/
Maar.. Moet ik hem afsmeren met botercreme of royal icing?
En kan ik hem de dag ervoor maken, zullen de snoepjes niet afgeven of eraf vallen?

Ik heb dus beide besteld, maar heb niet echt tijd om te testen wat gaat werken :-)

Heb wel eerder taarten gemaakt, maar zoiets als deze niet.
Werken met kleur en smaakstoffen is ook nog heel nieuw voor me.
Normaal kies ik voor botercreme en jam, lekker en simpel.

Maar.. In deze geen jam, maar ik wil wel smaak dus trempeersiroop bosvruchten en smaakstof bosvruchten en kokos besteld. Maar zal dit echt genoeg smaak geven?
Aan de botercreme met kokossmaakstof wil ik tevens geraspte kokos toevoegen..

Ik ga ook voor het eerst werken met funcakemix biscuit..
Ik dacht 2 bakblikken te gebruiken (diameter 24cm 6cm hoog)en de cakes door te snijden zodat ik 4 lagen cake heb. Klopt het dat ik daarvoor dan 5,4 1/2 liters moet aanhouden? En dus 5,4? (Hoe doe je dat?!) eieren, 351 gram mix (5,4 x 65) en  35,1 ml water per bakblik nodig heb?

Ohh ik was zo enthousiast, maar of ik denk nu te moeilijk of heb een zonnesteek.
Of ik ga er gewoon nooit snappen..

Anders gebruik ik gewoon m'n andere recept voor m'n kapsel, maar ik lees zoveel goeds over de funcakemix dat ik dacht ga het deze keer proberen..

Graag jullie ervaringen!
Of eigenlijk gewoon HELP!  ;)

2

Re: Newbie.. Vraagje(s)

Ik zou de taart afsmeer met 1:1 bc (dan blijven de snoepjes mooi) en vullen met de bc mix. Royal icing gaat niet echt werken ben ik bang (is meer voor koekjes en sierspuitwerk, wat hard kan worden). Zelf gebruik ik altijd maar 2 smaken omdat het anders te veel wordt, vind ik. Zeker omdat ik met marsepein bekleed. Ik denk dus dat je qua smaak wel genoeg hebt. Wat wil je eigenlijk met de bosvruchten smaakstof doen eigenlijk?  :O  ;)
In mijn 25 cm bakblik doe ik altijd 400 gr mix (+312 ei en 40 water) en kan deze in 4 lagen doorsnijden. Ik denk dat je met 350 gr net te weinig hebt. Ik zou je bakblik wel verhogen met bakpapier omdat de biscuit zo'n 7-8 cm wordt. Met jouw bakblik van 6 cm denk ik dat deze zal overstromen.