1

Onderwerp: botercreme van mix of zelf maken ? het verscil tussen deze 2 ?

mijn vraag is dus Waarom gebruik je de mix voor botercreme ?
of het recept van botercreme wat dus eigenlijk alleen bestaat uit boter en poeder suiker

Re: botercreme van mix of zelf maken ? het verscil tussen deze 2 ?

Botercreme mix wordt veelal gebruikt voor taartvulling of als toef op cupcakes. Het is een lekkere zachte botercreme.

Botercreme met poedersuiker 1:1, in gelijke delen, wordt gebruikt voor het afsmeren van de taart zodat er daarna fondant of marsepein over kan. Deze botercreme heeft vaak een korrelig gevoel in de mond en is veelal te zoet voor toeven.

Maar ja zoveel smaken, zoveel meningen. Er zijn ook lekkere meringue botercremes te maken. Bij de recepten op deleukstetaarten staan verschillende recepten.  :)

Groetjes Kirsten

3

Ik gebruik de mix ook alleen om te vullen en toeven. De 1:1 ook alleen om mee af te smeren. Sommige gebruiken de mix ook om mee af te smeren maar de kans op smeltende taarten is dan groter als wanneer je de 1:1 gebruikt. De mbc is wat meer werk dan de bc mix. Zelf vind ik de mbc niet zo lekker en veel zoeter dan de bc van mix. Je kunt er wel mooie toeven mee maken  :Y  (toeven van de mix hebben een minder gladde structuur, vind ik)

4 Laatst bewerkt door Bianca1969 (02-07-2016 13:30)

De BC1:1 maak ik ook alleen om af te smeren.

Voor de vulling maak ik een andere crème, ook met boter, maar niet van een mix. Ik maak hiervoor verse BBR en doe die erdoor. Dit maak ik ook om toeven mee op te spuiten.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery