1 Laatst bewerkt door LaLuub (26-06-2016 18:09)

Onderwerp: Een paardentaart

Mocht vanmiddag deze taart afleveren bij de dochter van een vriendin. Ze was er zó blij mee, de taart mocht eigenlijk niet aangesneden worden van haar :lol:  Zo leuk!!!

Best trots op het resultaat  :y  :shh: , dus even foto's spammen.

En ook best trots op mijn sharp edges, en dat met dit plakkerige weer. :s

https://lh3.googleusercontent.com/--Iph4vHcdHc/V3AKH7lQOqI/AAAAAAAAaM0/iwcb8uFlytUA7IqEhZL3XeX_xmUU2VyjACCo/s640/paardenhoofd%2Bin%2Bhoefijzer%2B1b.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-nZ7dSk6kQZw/V3AKHyZ3-yI/AAAAAAAAaNo/ij4JHek6bJc9qJFaKgE88gIYno0Zl49hACCo/s640/Paardentaart%2BTess%2B1a.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-lcBqIu_C3tQ/V3AKH8gByEI/AAAAAAAAaNo/tCAUQNQa6rUjtFKOAf02NGFEMqx-MrWkgCCo/s640/2016_06_26_9999_38%2Bok.jpg

2

Re: Een paardentaart

Prachtig! Het paard is zo mooi gedaan en mijn complimenten voor je strakke afwerking (zeker met dit vochtige weer). Klasse!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Mooooooi!!
Het weer is echt verschrikkelijk inderdaad  :x

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Prachtige taart, knap hoor in deze klamme zooi  :)

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Wat leuk!

6

Wauw! Wat een plaatje! En zulke randen krijg ik met het ideale weer niet eens voor elkaar ;)

7 Laatst bewerkt door LaLuub (26-06-2016 21:57)

wendyd schreef:

Wauw! Wat een plaatje! En zulke randen krijg ik met het ideale weer niet eens voor elkaar ;)

haha, dank je wel!

Enne, probeer het maar eens. Dit is ook pas mijn 2e sharp edges  :Y
Vorige had ik met ganache gedaan, dacht dat het met botercreme veel moeilijker zou zijn. Valt dus reuze mee! Echt!! Flexi Smoothers gebruiken...dat is het geheim!

Je mag er heel trots op zijn. Zo knap gedaan, het paard lijkt bijna echt!

9

Dat paard is zo knap gemaakt!!! Hoe heb je dat gedaan???? Zeker geen tutorial van gemaakt?  O-)  heel mooi!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

10

Mag je zeker trots op zijn, hele mooie taart!

11

zo he wat een plaatje knap hoor die details ook :thumb:

12

Wauw, het is echt een prachtige taart en dat paard is geweldig gedaan en super strak inderdaad, heel knap met dat weer :thumb:

ben ook benieuwd hoe je je paard zo mooi hebt gemaakt :think:

echt een geweldige taart :)

13 Laatst bewerkt door LaLuub (28-06-2016 21:25)

lady-vall schreef:

Dat paard is zo knap gemaakt!!! Hoe heb je dat gedaan???? Zeker geen tutorial van gemaakt?  O-)  heel mooi!

Haha, nee, geen tutorial gemaakt. Ik knooi altijd zo maar wat aan  :Y . Ik maak eerst een hele studie v allerlei foto's en van tekeningen, zodat ik een 'gevoel' heb bij de hoogtes/dieptes, die kenmerkend zijn. Toen heb ik de omtrek vh paardenhoofd uitgesneden, en daar verder fondantlagen bovenop opgebouwd (en naden weer proberen weg te poetsen) of juist fondant wat weggeduwd om de dieptes te creeren. Randen afronden, manen en halster maken. Dat is het wel qua tutorial...  :O
Ik heb dus niet het printje helemaal in 'puzzelstukjes' opgeknipt en op die manier het totaalplaatje weer in elkaar geschoven, maar heb het vanuit 1 basisomtrek al boetserende verder opgebouwd.

14

Superknap :thumb:

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

15

LaLuub schreef:
lady-vall schreef:

Haha, nee, geen tutorial gemaakt. Ik knooi altijd zo maar wat aan  :Y . Ik maak eerst een hele studie v allerlei foto's en van tekeningen, zodat ik een 'gevoel' heb bij de hoogtes/dieptes, die kenmerkend zijn. Toen heb ik de omtrek vh paardenhoofd uitgesneden, en daar verder fondantlagen bovenop opgebouwd (en naden weer proberen weg te poetsen) of juist fondant wat weggeduwd om de dieptes te creeren. Randen afronden, manen en halster maken. Dat is het wel qua tutorial...  :O
Ik heb dus niet het printje helemaal in 'puzzelstukjes' opgeknipt en op die manier het totaalplaatje weer in elkaar geschoven, maar heb het vanuit 1 basisomtrek al boetserende verder opgebouwd.

wauw, super knap hoe je dat hebt gedaan!! :thumb:

16

Die sharp edges vallen inderdaad niet mee met dit vochtige weer...maar big thanks for the flexi smoothers. Heb er voor mijn frozen taart ook ruzie mee gemaakt afgelopen week.  Het paard is trouwens erg goed gelukt zo in 3D

17

wat mooi

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !