1 Laatst bewerkt door Elize van B. (01-12-2018 08:06)

Onderwerp: Niet zo trots, toch even laten zien!

Voor het maken van deze cupcakes heb ik verschillende vragen gesteld... M.b.t. cupcakedozen, goedkope plaatjes, frosting, sjablonen, sneeuwvlokuitstekers. Dus nu vind ik dat ik ook wel even moet laten zien wat het geworden is. Super bedankt voor al jullie ideeën.
Sneeuwvlokplungers heb ik niet meer gevonden, dus helaas. Maar ik heb het opgelost met witte bloemetjes. : )
Gisteren de toppers al gemaakt. Maar met die hitte was het lastig. Blij dat het geen taart was zeg! Ook ging het vanochtend met bakken fout. Alle papiertjes lieten los. Toen las ik ergens op het forum dat het kan helpen om de vormpjes eerst even een paar minuten in de oven te doen, voor het vullen. Dus geprobeerd en opnieuw gebakken. En... Het hielp! :D

Maar hier zijn dan mijn Frozen en Paw Patrol cupcakes. Vooral die met frosting vind ik niet zo mooi gelukt. De klant was gelukkig wel weer tevreden.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13439203_1081130965266544_5081567748637020675_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_eui2=AeH5k4WmHo83cTi6o_EUjANBHb2jqQ2Vcv2b10vJvv_RSVoy24Sb1QZ3KJKdDj8CKkHGHxiSTygzRUoCRbwNwzkYI-0i3KrG_B_ck0LAKmdHGw&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=5448e76ff591dc2cb6d4ef5b5b5d1533&oe=5C682AF6

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13501633_1081131015266539_8669813406897004876_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_eui2=AeGy5l7Yqvmmk4aKPWU3u8kFcfVgVd7ffeSoP0BDtYKNShcYLLzYged2SugY5_Hd_PMUsNmxkeB4COr9c20NLoLEkSymg2jrVt-LBznj2UqQGA&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=32ea6419a6b5963020d0e4346e4f5ef3&oe=5CA6A784

2

Re: Niet zo trots, toch even laten zien!

Waarom niet zo trots.
Ik zou heel blij zijn al je er zo uit zouden zien.  :thumb:

Cindy Baas schreef:

Waarom niet zo trots.
Ik zou heel blij zijn al je er zo uit zouden zien.  :thumb:

Haha, ik vind die cupcakes met frosting/crème niet zo mooi gelukt. Maar dankjewel!! :)

4

Nou ik vind ze er super uitzien :thumb:

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Ze zien er heel erg leuk uit. Dus je mag er toch wel trots op zijn vind ik.

NB: andere tip tegen loslatende papiertjes....ik doe altijd na het bakken als ze net uit de oven komen een platte plaat op de cc leggen met een bakpapiertje ertussen en dan iets zwaardere kan o.i.d. erop zetten. Paar minuutjes is voldoende...zo krijg je én je bovenkant van de cc mooi plat (wat ik zelf fijn vind om 'm mooi te kunnen decoreren, zoals jij hierboven bv hebt gedaan met een plaatje fondant) én je papiertjes laten niet zo snel los.

NB: ligt overigens ook soms aan het soort cc-caissettes

Maar over je cupcakes niets dan lof: super gedaan :thumb:

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

Ik vind ze ook erg mooi geworden!

7

Leuk gedaan!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

8

ook ik vind ze ontzettend mooi en leuk geworden !! :thumb:

en ook die met de frosting!! mooie kleur blauw ook hoor :)

ik doe net als Bianca als ze uit de oven komen een glazen snijplank er op en dan draai ik ze om dan zijn ze ook plat en dan laat ik ze op een rooster afkoelen en terwijl de oven voor verwarmt zet ik de tray erin met de lege cupcake papiertjes dat alles helpt voor het tegen gaan van het loslaten van het papiertje (Die tips heb ik ook niet van mezelf hoor lekker hier gelezen allemaal en het werkt :lol:  :thumb: )

maar je bent net ons allemaal gewoon te kritisch op jezelf want ze zijn heel erg leuk!! =D  =D

en als je is tijd hebt laat dan die uitsteker is zien dan kunnen we je ermee helpen misschien :think:

Bedankt allemaal! :) Wat een leuke reacties weer. Had ik niet verwacht hoor.

Bianca, bedankt voor de tip! Maar dit had ik al geprobeerd. Ze lieten toen helaas alsnog los. Dus die cupcakes maar voor onszelf gehouden, vind ik zelf ook erg lekker. :P De rest ging goed, met de vormpjes voor het vullen even in de oven.

Bakla, jij ook erg bedankt! Maar zoals je leest, al geprobeerd! Voortaan gewoon altijd eerst de vormpjes in de oven en dan daarna inderdaad een plank erop. Dan kan het niet meer fout gaan denk ik :)
De sneeuwvlokuitsteker die ik heb ziet er een beetje uit als een plunger, maar dan zit er niks op om hem uit te drukken. Ik heb zelf even geen foto, maar ik heb even op internet gezocht. Ze zaten bij de kerstspecial van Taarten Decoreren. (zie foto)

https://s31.postimg.org/frwfxbutj/taarte_d.jpg

10

oh , ja die ken ik ik heb ze van frustratie toen in het vuil gegooid!!

maar toch kan je het nog is proberen zoals ik schreef en dan de uitsteker ook met crisco insmeren en dan met een tandenstoker eruit proberen te wippen :think:

11

Baklataart schreef:

oh , ja die ken ik ik heb ze van frustratie toen in het vuil gegooid!!

maar toch kan je het nog is proberen zoals ik schreef en dan de uitsteker ook met crisco insmeren en dan met een tandenstoker eruit proberen te wippen :think:

Hahaha, ik werd er zelf ook helemaal chagrijnig van. Ik probeerde het op allerlei manieren, maar ging iedere keer fout.

Op het moment heb ik geen crisco, maar als ik het heb moet ik het maar eens daarmee gaan proberen dan. Ik ben alleen nu al bang dat het weer niet gaat lukken :p
Bedankt in ieder geval!