1

Onderwerp: Print op mini taartjes zonder smelten

Deze cupcakes en taart vorig jaar gemaakt. Het gaat om de printjes die op de de cupcakes liggen. Zoals jullie kunnen zijn deze wat gesmolten en dat was in dit geval niet de bedoeling. gelukkig vond iedereen het leuk en speels dus dat scheelt. Maar nu komt mijn vraag. Binnenkort moeten we een aantal mini taartjes maken bovenkant is een toefje slagroom en daarop willen we graag een printje leggen/zetten. ( fototje van de jarige)Maar ik wil deze keer niet dat het smelt. Ik zat zelf te denken aan een schildje te maken van fondant, deze laten uitharden (eventueel met tylose).Daarop de print plakken en dan de achterkant in smeren met botercreme alvorens deze op de slagroom te leggen. Alleen de cupcakes op de foto lagen ook op botercreme, dus vraag me af of dat goed gaat dan. Of zou dit beter met chocopasta zijn. Ik hoor graag jullie tips en trucks hiervoor. ik ben benieuwd, alvast bedankt voor de reacties.


https://s32.postimg.org/ezfzsyc7l/IMG_1691.jpg

2

Re: Print op mini taartjes zonder smelten

Een plakje fondant eronder zou ik zeker doen!
Maar niet op slagroom plakken, slagroom is veel te vochtig voor fondant het laat het fondant meteen smelten.
Ik heb geen ervaring met chocopasta eronder, dus daar kan ik je geen advies over geven..

3

Re: Print op mini taartjes zonder smelten

Ik lees vaak op het forum dat ze er dan een plaatje chocolade achter plakken. Chocolade smelten en daarop plakken dus  ;)