1

Onderwerp: Bruidstaart glimmend maken

Hoi Allemaal

Binnenkort ga ik een bruidstaart maken. Het wordt van witte marsepijn. Nu wil het bruidspaar dat hij een beetje een parelmoer glansje heeft.. Niet overdreven,maar een beetje.
Mijn vraag is nu:
Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?

Ik heb deze gevonden:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … earl-100ml
Maar wordt het dan niet te dik/aanwezig?

En dit er doorheen kneden, is dat een optie?
SK QFC Quality Food Colour Dust Pearl (Mocht maar 1 link delen dus vandaar alleen de naam van het product)


Of hebben jullie betere ideeen? Dan hoor ik dat zeker heel graag!

Alvast bedankt voor het meedenken

Groetjes Chantal

2

Re: Bruidstaart glimmend maken

Pearl dust is mijn tip.
Ik breng het zelf altijd aan met zo'n make up/rouge kwast, werk goed.

3

Re: Bruidstaart glimmend maken

Parelmoer dust erdoorheen kneden heeft geen zin, dat ga je niet zien. Dusten met een kwastje zoals Willeke zegt is een optie, of anders pearl spray. Wel goed afstand houden, anders gaat het vlekken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Re: Bruidstaart glimmend maken

Dust poeder ergens doorheen kneden gaat niet werken. De spuitbus kun je wel gebruiken, maar dan niet te dichtbij sprayen. De spray maakt de marsepein niet dikker, maar is wel vochtiger dan poeder. Vandaar niet te dichtbij sprayen  ;) . Ik weet niet hoe groot de taart moet worden maar je hebt best wel wat wat nodig. Ik heb eens een 3-laags gedust met een mix van goud/pearl poeder. Best wel lastig om het mooi gelijkmatig te krijgen omdat, wanneer de taart iets te vochtig is, je vlekken kunt krijgen. Ik heb ook een grote make up poederkwast gebruikt. Maar om het zeker te weten zou ik het eerst uitproberen op een lapje marsepein. Niks stressvoller dan op het laatst erachter te komen dat het toch niet gaat zoals je in je hoofd had  ;) . Wanneer je mijn Facebook pagina opent zie je gelijk de goud geduste taart  ;)

5

Re: Bruidstaart glimmend maken

Oke ik denk dat het dan toch paramoer dust die ik met een kwast aanbreng.. Er doorheen kneden had ik via de site. Daar zeiden ze dat dat kon vandaar.
Bedankt voor jullie advies. Ik ga volgende week beginnen met oefenen.