1

Onderwerp: vullen met chocolade botercreme, waarmee afsmeren?

Hallo,

Ik vroeg me af wanneer jullie vullen met een chocolade botercreme, waarmee smeren jullie de taart dan af? ook met diezelfde chocolade botercreme of met gewone vanille botercreme of met ganache?

Ik mag een taart vullen met chocolade botercreme en twijfel waarmee ik hem ga afsmeren :)

2

Re: vullen met chocolade botercreme, waarmee afsmeren?

Ik heb het ook met dezelfde chocolade botercreme gedaan. Tot nu toe één keer ganache geprobeerd en dat was nl. geen succes bij mij :s

3

heb ik nog nooit gedaan maar ik denk met het zelfde , kan volgens mij ook gewoon met vanille dan heb je nog een ander smaakje (hier heb je echt wat aan he :lol:  :lol: )

waar vul je de taart nog meer mee?

4

hahaha Baklataart :)
Ik vul de taart dus met chocolade botercreme en aardbeien jam.
Als ik afsmeer met chocolade botercreme ga je dat dan niet ( als ik licht fondant gebruik ) er doorheen zien..?
Anders gewoon een dunne laag vanille creme gebruiken voor de zekerheid :)

5

wendyd schreef:

Ik heb het ook met dezelfde chocolade botercreme gedaan. Tot nu toe één keer ganache geprobeerd en dat was nl. geen succes bij mij :s

Ik heb ganache dus nog nooit geprobeerd, lijkt me lastig om mee te werken en zo'n geklieder, maar misschien valt het mee.

6

astap79 schreef:

Als ik afsmeer met chocolade botercreme ga je dat dan niet ( als ik licht fondant gebruik ) er doorheen zien..?

Ik heb er roze fondant over gedaan (babytaart) en er was niks van te zien. Bij mij juist beter haast dan lichte botercreme, nu was het egaal van kleur, ik zie andere soms nog wel eens de lagen van de taart er doorheen.
Las ik laatst ook iets over hier op het forum; dat iets donkerdere botercreme wel beter zou kunnen zijn (denk aan een huidskleurige bh ergens onder ipv een witte bh)
(& corrigeer me als ik nu iets verkeerds aanhaal :o )

7 Laatst bewerkt door astap79 (20-06-2016 21:21)

wendyd schreef:
astap79 schreef:

Ik heb er roze fondant over gedaan (babytaart) en er was niks van te zien. Bij mij juist beter haast dan lichte botercreme, nu was het egaal van kleur, ik zie andere soms nog wel eens de lagen van de taart er doorheen.
Las ik laatst ook iets over hier op het forum; dat iets donkerdere botercreme wel beter zou kunnen zijn (denk aan een huidskleurige bh ergens onder ipv een witte bh)

Je zou inderdaad wel gelijk kunnen hebben :)
Mag ik vragen hoe jij de chocolade botercreme hebt gemaakt?
Ik zat zelf te denken aan de Swiss meringue creme die ik altijd maak en dan gesmolten chocolade eroor mengen...?
Groetjes Astrid, en bedankt voor je hulp!

8

astap79 schreef:
wendyd schreef:
astap79 schreef:

Je zou inderdaad wel gelijk kunnen hebben :)
Mag ik vragen hoe jij de chocolade botercreme hebt gemaakt?
Ik zat zelf te denken aan de Swiss meringue creme die ik altijd maak en dan gesmolten chocolade eroor mengen...?
Groetjes Astrid, en bedankt voor je hulp!

Dat zou volgens mij prima moeten werken!
Maarre.... ik heb de makkelijke versie gebruikt:o Ik had nl. nog mix voor botercreme liggen wat op moest ivm. houdbaarheidsdatum. (En ik had de chocolade b.c. de eerste keer nodig voor cupcakes waar ik onverwacht een toef op moest maken en ik vond botercreme alleen niet zo lekker, toen gezocht naar iets om dat op smaak te brengen;-) Ik las toevallig hier iets over die zakjes kloppudding van dr. Oetker. Die erdoor gedaan en het smaakte prima =D)

9

astap79 schreef:

dat kan gewoon , dat heb ik hier is gelezen in een topic , het werd toen met een onderbroek onder een witte broek vergeleken :lol:  :lol:

dus net als wat wendy zei =D

10

Bedankt !
Ik ga het dan maar gewoon doen, vullen en afsmeren met Swiss meringue chocolade creme. :D

11 Laatst bewerkt door astap79 (23-06-2016 12:31)

Kan het nu ook met de warme temperaturen dan?
Swiss meringue botercreme maken en dan gesmolten chocolade toevoegen? wordt de botercreme dan niet te slap om mee af te smeren?
Ik twijfel nu omdat het zulk warm weer wordt :)

Edit: Ik heb hem inmiddels gemaakt en gevuld en een eerste laag mee afgesmeerd, maar twijfel nog steeds, want hij was behoorlijk zacht, de taart staat nu in de koelkast en hopelijk wordt deze dan een beetje hard/stevig.
Als dit nou niet het geval is zou ik dan misschien nog een stevige botercreme kunnen maken en daar nog mee overheen als 2e laag...? owh dit weer helpt niet echt he :)

12

vreselijk he echt zie ook echt tegen de taart op voor zaterdag hoop dat het een beetje minder is!!

ik denk dat het wel opstijft in de koeling astrid chocola wordt dan wel weer hard.

heel veel succes!! :thumb:

13

@ Baklataart... Ja deze temperaturen zijn niet prettig voor Taarten :D
Ik zag dat je een Nederlandse versie van de wilton botercreme ging maken? is dat puur voor de stevigheid dat je deze kiest of wilde je een keer wat anders proberen? ( beetje nieuwschierig ;) )
Ik had net gekeken en hij werd inderdaad wel wat harder dus laten we het hopen , voordat ik de chocolade erdoor had gedaan was hij ook al wel zacht, komt denk gewoon omdat mijn boter ook erg zacht was toen ik deze erbij deed.

Succes ook met jou taart voor zaterdag, ben benieuwd wat je gaat maken :)
groetjes.

14

ja , het is een beetje andere taart dan anders alleen dus creme aan de buiten kant met vegen.

dus toen raadde Marianne aan om dat met Amerikaanse te doen dat krijgt een soort hard laagje, wat dan weer steviger is voor de taart.

maar daar lees je nogal verschillende verhalen over de smaak over dus kwam ik deze van tante tien tegen dus ga ik het maar proberen , gek genoeg maak ik me er nogal druk over terwijl het allemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn.

maar ja alles moet je een keer proberen als ik het zelf niet lekker vind ga ik voor de enchanted cream maar of dat stevig genoeg is :think:  :think:  :think:

succes en ben weer benieuwd naar je taart hoor :)

15

hmmm Enchanted cream klinkt ook zo lekker, ik moet dat toch is een keertje bestellen :)