1

Onderwerp: gewicht ei maat L zonder schil

Hai,

weet iemand zo gauw hoeveel een large (dus geen medium) ei weegt zonder schaal?

2

Re: gewicht ei maat L zonder schil

op goolge staat tussen de 63-73.

heb je daar wat aan :think:

ik heb allen m in huis anders had ik het even voor je gewogen :y  :y

3

Hai, aardig van je. Helaas is 63-73 het gewicht van grote eieren inclusief de eierschaal.

4

Nokkie schreef:

Hai, aardig van je. Helaas is 63-73 het gewicht van grote eieren inclusief de eierschaal.

oke sorry, ik hoop dat je er nog uit komt op tijd :/

5

Geeft niet, je bedoelde het goed toch?

6

Alles over eieren. Eieren bestaan uit een schaal, een dooier en eiwit. Een ei heeft gemiddeld een gewicht van 61 tot 73 gram. Het bestaat voor circa 60 % uit eiwit en voor circa 30 % uit dooier. De overige 10 % van het ei bestaat uit de schaal. Grote eieren hebben procentueel minder dooier en meer eiwit.

misschien dit wat als je dan het ei weegt en dan 10% eraf haalt voor de schil?

zag dit op smulweb :D

ik hoop dat er iemand het antwoord weet  :thumb:

7

Ik heb enkel XL eieren in huis... Anders zou ik even voor je wegen. Maar het antwoord van Baklataart lijkt mij wel logisch hoor.

Tieneke

8

Geloof rond de 55-60 gr. Maar het stomme is dat het ook per verpakking scheelt heb ik gemerkt. De AH eieren die per 20 verpakt zitten in plastic wegen minder dan de AH eieren die per 10 in karton verpakt zitten.

9

Hallo, allemaal bedankt voor het meedenken. Vrijdagavond cake gebakken en hij is gelukt (op de gok 6 gram voor schil per ei afgetrokken). Omdat ik toch nieuwsgierig werd heb ik zaterdag grote eieren gekocht om ze te kunnen wegen zonder schil. Ik had berichtje van Esther68 toen nog niet gezien.