1 Laatst bewerkt door Elize van B. (07-06-2016 05:45)

Onderwerp: Ruffles, hoe?

Hoi allemaal!

Ik zie af en toe echt super mooie taarten met van die leuke ruffles. Hoe krijgen jullie dat zo mooi? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar toen lukte het niet echt. Misschien dat dat kwam doordat ik marsepein of fondant gebruikte, zonder tylose. Ik heb wel bloemenpasta staan (nog niet gebruikt), zou dit wel moeten werken?

Zou leuk zijn als het me lukt. Ik maak vrijdag een barbietaart en lijkt me leuk om wat ruffles erin te verwerken.

Bedankt :)

2

Re: Ruffles, hoe?

zelf neem ik een kleine ronde uitsteker , rol het fondant dun uit en doe met de bal tool de randjes dunner maken op een foampad.

dan vouw is ze in 4 en en snij het kontje eraf en plak het op de taart.

je kan er niet veel te gelijk maken omdat ze dan te hard worden om tegen de taart te plakken.

https://www.youtube.com/watch?v=7odp6ECf-G8

op het filmpje zie je wat ik bedoel =D

succes met de taart :thumb:

Baklataart schreef:

zelf neem ik een kleine ronde uitsteker , rol het fondant dun uit en doe met de bal tool de randjes dunner maken op een foampad.

dan vouw is ze in 4 en en snij het kontje eraf en plak het op de taart.

je kan er niet veel te gelijk maken omdat ze dan te hard worden om tegen de taart te plakken.

https://www.youtube.com/watch?v=7odp6ECf-G8

op het filmpje zie je wat ik bedoel =D

succes met de taart :thumb:

Eigenlijk bedoelde ik iets anders, alleen weet ik niet hoe je dat dan noemt. Maar dit is ook erg leuk en ik ga het zeker onthouden. Super bedankt! :)

4

heb je geen foto met wat je bedoeld?

dan kan vast iemand je helpen :)

5

Ik denk dat je de gefrilde stroken bedoelt die je horizontaal op de zijkant van de taart plakt? Je hebt hier een uitsteker voor (garret frill cutter), maar kan je ook doen met twee ronde uitstekers. Buitenrand frillen en dan recht op de taart plakken. Tenminste...ik denk dat je dit bedoelt? Ik gebruik hier trouwens gewoon marsepein voor. Soms wel lastig omdat dit meer plakt maar is wel te doen  ;)

Esther68 schreef:

Ik denk dat je de gefrilde stroken bedoelt die je horizontaal op de zijkant van de taart plakt? Je hebt hier een uitsteker voor (garret frill cutter), maar kan je ook doen met twee ronde uitstekers. Buitenrand frillen en dan recht op de taart plakken. Tenminste...ik denk dat je dit bedoelt? Ik gebruik hier trouwens gewoon marsepein voor. Soms wel lastig omdat dit meer plakt maar is wel te doen  ;)

Dit bedoelde ik inderdaad :) Die uitsteker heb ik toevallig wel. Misschien dat het me niet lukte door dat ik het te dun uitrolde.. Met de barbietaart heb ik het met rechte stroken geprobeerd en dan van fondant ipv marsepein. Lukte al wat beter!