1

Onderwerp: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Hier komt ie dan ... mijn bruidstaart die ik vandaag mocht leveren...
Oh wat ben ik hier ontzettend lang mee bezig geweest, maar ik ben wel heel blij met het end resultaat.
Ik kreeg van de bruid een voorbeeld, deze vond ze erg mooi en vroeg of ik deze kon maken voor haar, het is dus helaas niet mijn eigen ontwerp, wel het hart bovenop, heb ik zelf nog eraan toegevoegd.

Er zitten in de onderste laag ongeveer 300 rondjes in verwerkt, allemaal gefrilld.
Hier ben ik in totaal..( met het stuntelen van het begin erbij gerekend ) wel 7 uur mee bezig geweest, terwijl ik dit zeg denk ik..huh echt waar 7 uur?? maar ja toch wel zoiets, ik heb het verdeeld in 2 avonden, anders werd het mij te laat in de nacht.
Ik heb ook voor het eerst met kant gewerkt, dit viel me mee en geeft een ontzettend leuk effect!
Ik heb dit een paar dgn van tevoren gemaakt, in bakpapier gevouwen en in een afgesloten zag weg gelegt, dit was nog nog soepel toen ik het nodig had.

de taart is gevuld met Swiss meringue creme en aardbeien confiture.

alvast bedankt voor het kijken...Astrid.


http://s33.postimg.org/6y3sylum3/DSC_4465.jpg



http://s33.postimg.org/5eqjhkny3/DSC_4467.jpg

2

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wauw, mooi hoor!! Daar ben je even druk mee geweest!  :thumb:

3

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wauwwww, Astrid hij is werkelijk prachtig!!

Zo mooi je ruffles met de kleuren en dan zo mooi met dat kant en je bloemen.

De bovenste taart vind ik ook prachtig met de parels echt je mag Mega trots zijn  :thumb:  :thumb:

Het is al je werk meer dan waard hoor :)

Ben benieuwd naar je volgende project  :D

4

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Bedankt LaLuub! :D

Bedankt baklataart voor je lieve woorden :) ik ben ook erg blij met het eind resultaat.
De ruffles is zo moeilijk nog niet om te maken, maar er gaat wel heel veel tijd in zitten, en die parels vond ik ook erg leuk erop..is een keertje wat anders en staat zo leuk!

5

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

prachtig...echt super mooi

6 Laatst bewerkt door Tante Taartje (27-05-2016 22:22)

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wat een beauty is het geworden! En allemachtig wat een werk zit erin!
Hoe is het gelukt met de dowels?
Vind je kant erg mooi, niet zo kanterig, maar toch chique, heel gaaf! En die ruffles, man man man... naja vrouw! Prachtig gedaan!

edit: oh, lees nu over het dowelen in je andere topic. Fijn dat het goed is gegaan!

7

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

bedankt dames!

@ tante Taartje... Ik had er misschien ook wel 6 in de 24 cm kunnen doen, maar voelde me toch iets onzeker, dus vandaar 6 en 1 in het midden nog.
Ik vond het kant wel heel spannend om te maken, mijn eerste keer en het is ook zo fijntjes.. maar sta er zelf van te kijken dat het gelukt is :) gelukkig maar !
en ja die Ruffles!!.... heel erg leuk maar wat een werk! gelukkig niet heel moeilijk dus dat scheelt.
Eerst deed ik het na via een tutorial, later deed ik maar wat.

8

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wauwerdewauw wat een schitterende taart is dit, vind alle lagen prachtig.
Hier mag je echt trots op zijn.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

9

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wauwerdewauw wat een schitterende taart is dit, vind alle lagen prachtig.
Hier mag je echt trots op zijn.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

10

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wat een meesterwerk: prachtige taart, mooi in balans qua kleuren en ook het uiterlijk van de lagen. Echt prachtig gedaan!

Tieneke

11

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wow, wat mooi!! Ik word hier best wel jaloers van :p

12

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wow heel mooi geworden!! waar heb je de kant mold gekocht? Erg mooi!

Wat een werk he die ruffles maar wel mooi! mocht je nou nog een ruffle taart moeten maken... ik heb ook 1 keer een ruffle taart gemaakt op de manier die jij nu het gebruikt en pas geleden moest ik weer een ruffle taart maken en deze keer heb ik een roos uitsteker gebruikt, alle blaadjes gefrilled, opgevouwen en geplakt. Dit ging een stukje sneller dan met rondjes en geeft ook nog een iets verfijndere look. De frozen taart is met rondjes gemaakt en de bruidstaart met de roos uitsteker...

http://s33.postimg.org/5acue8vkb/Photo_Grid_1460214284081.jpg

http://s33.postimg.org/wt0179uiz/Photo_Grid_1463739191006.jpg

13

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Allemaal super bedankt voor de lieve reakties!! :D
Ik vond deze taart ook erg leuk om te maken.

@ Lilli ik zag inderdaad jouw taarten voorbij komen.
de taart met de roos uitsteker is ook erg mooi, geeft meer een petal effect, het bruidje wilde de ruffles dus wou niet afwijken van de look :)
Misschien inderdaad voor een volgende keer die petal look proberen, is ook erg mooi!

14

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wat een beauty. Echt heeeeeeeel mooi!!!!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

15

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Prachtig, zo netjes gedaan! Ben vooral weg van het bovenste taartje

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

16

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Mooi!!!!  :thumb: . En geloof best dat er 7 uur werk in zit. Tijdens het maken heb je er geen erg in maar tijd gaat ook zo hard dan. En over je dowels  ;) ...in een 25 doe ik er ook 7 (geen 9, die doe ik wel in een 30 cm). Ook altijd 1 dowel in het midden omdat ik die als lengtemaat aanhoud en taart is dan beter gestut  ;)

17

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wat een enorme klus zeg! Maar het is wel prachtig geworden

18

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Heel erg bedankt allemaal voor de geweldig leuke reacties!!! erg leuk om te lezen :)

19

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

hoi Astrid , met welk spul heb jij het kant gemaakt?

ik heb nu dat kant en klare goud maar ohhhh het ging niet helemaal zo als het moest :s  :s  :lol:

20

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

WoW wat mooi!  :Y

21

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Baklataart schreef:

hoi Astrid , met welk spul heb jij het kant gemaakt?

ik heb nu dat kant en klare goud maar ohhhh het ging niet helemaal zo als het moest :s  :s  :lol:


Ik heb de kant mix van funcakes gebruikt, deze kan je ook gewoon kleuren.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/func … GwodUvYOsA
wat jammer dat het niet goed gelukt is, ik had ook nog nooit met kant gewerkt, maar dit lukte me wel.
Ik laat het drogen in de oven op 100 0f 110 graden ( weer ff niet meer hoe op verpakking staat )voor 12 min... als je het te vroeg eruit wil halen dan blijft het plakken.
Er wordt ook als tip gezegt om er klein beetje crisco in te doen, maar dit had ik een heeel klein beetje gedaan, lijkt me dat als je het voldoende laat drogen dat je het eruit kunt halen.
Het wordt daarna vrij snel hard, dat het gaat breken.. gewoon even laten liggen en niet aankomen, daarna wordt het weer soepel.
Ik heb deze nog een paar dgn bewaard, bakpapier omheen gevouwen en in een pedaalemmerzak gedaan, het bleef gewoon soepel.

Ik hoop dat het de volgende keer wel gaat lukken!
Groetjes Astrid.

22

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Rylke84 schreef:

WoW wat mooi!  :Y

Hartstikke bedankt !! :D

23

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Wat een prachtige taart. Respect voor je geduld! ....maar het ziet er dan ook geweldig mooi uit. Top gedaan!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

24

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

Bianca1969 schreef:

Wat een prachtige taart. Respect voor je geduld! ....maar het ziet er dan ook geweldig mooi uit. Top gedaan!!


Bedankt Bianca1969 :D
Geduld moest je hier inderdaad wel voor hebben, maar ik had me er op voorbereid  dat er veel tijd in zou gaan zitten :)

25

Re: Bruidstaart met Ruffles, heel veel Ruffles :)

astap79 schreef:
Baklataart schreef:

hoi Astrid , met welk spul heb jij het kant gemaakt?

ik heb nu dat kant en klare goud maar ohhhh het ging niet helemaal zo als het moest :s  :s  :lol:


Ik heb de kant mix van funcakes gebruikt, deze kan je ook gewoon kleuren.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/func … GwodUvYOsA
wat jammer dat het niet goed gelukt is, ik had ook nog nooit met kant gewerkt, maar dit lukte me wel.
Ik laat het drogen in de oven op 100 0f 110 graden ( weer ff niet meer hoe op verpakking staat )voor 12 min... als je het te vroeg eruit wil halen dan blijft het plakken.
Er wordt ook als tip gezegt om er klein beetje crisco in te doen, maar dit had ik een heeel klein beetje gedaan, lijkt me dat als je het voldoende laat drogen dat je het eruit kunt halen.
Het wordt daarna vrij snel hard, dat het gaat breken.. gewoon even laten liggen en niet aankomen, daarna wordt het weer soepel.
Ik heb deze nog een paar dgn bewaard, bakpapier omheen gevouwen en in een pedaalemmerzak gedaan, het bleef gewoon soepel.

Ik hoop dat het de volgende keer wel gaat lukken!
Groetjes Astrid.

Dank je wel Astrid,

ik had het 12 min op 50 graden gedaan dus het zal veel te kort geweest zijn :think:
ik heb net de funcake mix voor kant besteld dus dan ga ik het weer proberen , wil een mooie taart voor mijn moeder haar 80 ste verjaardag maken in oktober dus ik kan nog genoeg oefenen :lol:
als je het goed vind gebruik ik jou taart een beetje als richt lijn ik vind hem echt zo mooi!

dank je wel voor de uitleg en ik laat weten hoe het gegaan is met de mix :thumb: