1

Onderwerp: enchanted cream met citrus

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er mensen al eens enchanted cream hebben aangemaakt en daarbij (een deel van) het water hebben vervangen door citroen of limoensap.
En zo ja, of dit werkt, of dat het zuur invloed heeft op de structuur.

En als niet, dan ga ik het natuurlijk gewoon zelf uitproberen...

Groetjes,
Sytske

2

Re: enchanted cream met citrus

Nee ik heb het nog niet geprobeerd, maar als je het gaat doen laat je dan even weten of het gaat. Want ik vind het wel lekker klinken.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

nee, nog nooit geprobeerd en ook nog niet aan gedacht, slim van je en het lijkt me heerlijk!! :9  :9

geen idee of de structuur veranderd ben benieuwd naar je experiment want dan ga ik het zeker ook doen =D

4

Ik heb het  vandaag geprobeerde,  heerlijk!
1/4 e vers limoensap en 3/4e melk gedaan.  Heerlijk intense limoensmaak. Voor volwassenen zou ik hem zo weer in deze verhouding maken, voor kinderen met iets minder limoensap.
Voor bijvoorbeeld sinaasappel zou ik denken ik zelfs voor alleen maar sinaasappelsap gaan.

Enige wat wel gebeurd is dat de melk en citroen op elkaar reageren, ziet er vies uit, maar in mijn geval kwam de crème er goed uit. Maar denk wel dat ik de volgende keer voor de zekerheid water pak ;-)

5

oh, super zeg klinkt me ook zo lekker!! ga het zeker doen nu!!

en zat te denken , kan je ook kokos melk gebruiken lijkt me ook lekker :9  :9

leuk dat je het uitgeprobeerd hebt en denk dat het water helemaal goed gaat :y  :y