Onderwerp: Hulp nodig eerste trouwtaart
Ik heb de vraag in andere rubriek ook staan, ik wist niet waar het moest!
Zoals het onderwerp aangeeft wil ik heel graag hulp/tips over een trouwtaart, die ik voor mijn dochter ga maken. Ik bak graag taarten voor taarten voor mijn familie, dus ben niet een hele ervaren taartenbakker. Daarom heb ik wat vraagjes. Mijn dochter trouwt op vrijdag en wil ik donderdag de taart afleveren!
Ik maak een 3 laagste taart, waarvan de grootste slechts een dunne is. Hoe lang van te voren kan ik de dummie maken? Hoe adviseren jullie mijn planning? Als ik de taart op woensdag maak is dat te vroeg van te voren? Of kan ik hem beter maken incl.vulling en dan in de vriezer om hem dan op donderdag te bekleden? Ik wil onder t fondant witte choco ganache, kan ik deze er eerder op doen en dan invriezen? Kan de taart buiten de koeling blijven op de dag zelf of hoe lang van te voren moet deze uit de koeling. Moet ik de taart pas stapelen vlak voor opdienen of kan ook de dummie in de koeling? Ik gebruik voor vulling enchanted Cream met mandarijntjes uit blik en sinaasappeljam. Kan deze uitvoering?
Ik wil ook een vd taart versieren met icing kan dit in de koeling en in doos of beter taartdoos?
Kan ik als ik de taart met ganache nog bevroren is deze met fondant bekleden? Of gaat dat zweten en smelt fondant dan? Jullie zien ik heb een hoop vragen, wie helpt mij? Alvast bedankt!