Onderwerp: Hoe is dit gedaan?
Hey medebaksters,
Ik heb een aanvraag gekregen om een soortgelijke taart te maken. Prima, maar hoe is het hier gedaan met de bloemen? Hoe staat die op steel? Enig idee?
Groetjes!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe is dit gedaan?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hey medebaksters,
Ik heb een aanvraag gekregen om een soortgelijke taart te maken. Prima, maar hoe is het hier gedaan met de bloemen? Hoe staat die op steel? Enig idee?
Groetjes!
Cakepop stokjes?
Sateprikker of suikerspin stokjes. Meestal rol ik hier een dun laagje marsepein omheen, maar soms verf ik deze groen. Bloem is met RI of een bolletje fondant vastgeplakt, denk ik.
ik denk ook een lange saté prikker
Groen rietje met saté prikker?
Thanks voor de ideeen! Ging me er vooral om hoe dat dan groen wordt. Het ziet er inderdaad uit als een groengemaakt cakepopstokje of een groen rietje... Hmmm
Als je in een balletje gumpaste of fondant een lollie stick steekt, kun je dat balletje rollend tussen je vingers "uitrollen" naar beneden.
Snap je?
Je kan ook een bolletjes fondant nemen in de gewenste kleur, daar prik je de sateprikker door totdat het bolletje in het midden zit. Misschien stokje een beetje vochtig maken. En daarna heen en weer uitrollen met een smoother zodat het fondant om het stokje heen gaat.
Snap je wat ik bedoel?
(Edit: hahaha zelfde idee marianne)
Ik werk meestal met sateprikkers welke ik met kleurstof waarmee ik ook fondant kleur schilder, werkt snel en geen gedoe
Fijne aanvullingen!
Ik heb een poosje geleden breipennen moeten maken, was ook zo'n gedoe. Toen ik heb met de sugargun een sliert gemaakt en hier heel voorzichtig en satestokje doorheen geprikt. Jullie volgorde klinkt handiger....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe is dit gedaan?