1

Onderwerp: Gumpaste bloemen op taart

Hoop dat ik hier goed sta :)
Ik ben bezig met een rozenwaterval. Nu heb ik de rozen allemaal op draad gezet en de draad is met het flora tape ingetapet. Nu is het alweer een tijdje geleden dat ik mijn wilton 4 gehaald heb en nu vroeg ik me af, mag ik zo'n rozenwaterval op draad, aan elkaar vast gebonden, gewoon op een taart leggen, of kan dit kwaad ivm hygiëne? Het is voor een bruidstaart en ik wil dus niks doen wat niet kan...

Het wordt dan ook niet opgegeten, maar ik weet niet of het kwaad kan als het er een tijdje op ligt voor de show zeg maar. Ben heel ergs bang, dat als ik de rozen namelijk vastplak, de rozen na een tijdje beginnen te vallen zeg maar, door de zwaarte...

Ik hoop dat iemand mij het verlossende antwoord kan geven :) Dank je wel alvast!

2

Re: Gumpaste bloemen op taart

Als de rozen van gumpaste zijn, en je er voor zorgt dat ze goed vast zitten (evt. in de taart met flower pics) dan is het helemaal voedselveilig hoor :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Gumpaste bloemen op taart

Dank je wel voor je reactie! Ik was bang dat als het draad de taart zou raken, dat dat niet veilig zou zijn. Ik heb het wel met tape gedaan, maar het idee.... Ik leg het als bloemstuk op de taart. Kunnen ze het bewaren

4

Re: Gumpaste bloemen op taart

Floral tape is niet voedselveilig, dus moet je flower pics gebruiken. Ik heb ook ergens gelezen dat sommige mensen rietjes gebruiken ipv pics. Ik zit te twijfelen want de rietjes zijn niet helemaal dicht.

Mijn Facebook pagina: Sephiria Taarten

5

Re: Gumpaste bloemen op taart

pheebs schreef:

Floral tape is niet voedselveilig,

Niet als je het ìn je taart steekt, maar imho is het geen probleem als je het er op legt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Gumpaste bloemen op taart

pheebs schreef:

Floral tape is niet voedselveilig, dus moet je flower pics gebruiken. Ik heb ook ergens gelezen dat sommige mensen rietjes gebruiken ipv pics. Ik zit te twijfelen want de rietjes zijn niet helemaal dicht.

Ik ga het ook niet in de taart steken, maar leg het erop