1

Onderwerp: lace breekt steeds....

weet iemand hoe dit komt?
ik probeer eetbaar kant te maken alvast voor een bruidstaart...
maar telkens is t zo droog als ik t 20 min in de oven op 40 graden heb gehad
als ik t korter doe is t gewoon nog niet droog dus dat is ook geen optie
ik heb er nu al 5 weggegooid zo zonde
ik heb t met twee merken de Flexi ice en de Magic Decor

gr anneke

2

Re: lace breekt steeds....

Nog nooit gehad dat het niet droogt. Gebruik zelf de lace van Claire Bowman.  Al geprobeerd om het een nacht aan de lucht te laten drogen?

Hi Anneke,

Je kunt het het beste net iets korter in de oven laten drogen (18/19) min, dat het dan nog een klein beetje nat is, is niet erg. Het droogt daarna op aan de lucht.

facebook.com/caro.taartencupcakes

4

Paar weken geleden ook mee aan de gang geweest en ik las ergens dat je het beste de matten 2x kunt vullen en 10 min op 50 graden in de oven. Dus vullen dan oven en dan nog een keer vullen en weer 10 min oven. Daarna heb ik het nog zo'n uurtje laten liggen en kwam het perfect uit de mat. Dit was sugar dress

5

Ik gebruik zelf altijd flexi ice en heb er nooit problemen mee. Misschien heb je te weinig water gebruikt? zo uit mijn hoofd doe ik de lace max 10/15 minuten in de oven. ik voel ook regelmatig en zodra het bijna niet meer plakt haal ik het uit de oven.

wanneer breekt je lace precies? bij het verwijderen uit de mold? bij mij is de lace in het begin echt elastisch dus ik heb geen idee hoe je het voor elkaar krijgt haha.