Onderwerp: Italiaans schuim (merenque) mogelijk als vulling ?!

Hallo iedereen  :) ,

Even een wat uitgebreidere vraag. Ik wil cupcakes maken met Italiaans schuim (merenque) en daarop een fondant versiering. Kan ik deze op voorhand maken…blijft het schuim stabiel, zakt de toef niet in... en smelt de fondant niet in aanraking met het schuim?

Als ik Italiaans schuim in een bisquit gebruik en bekleed met fondant. Blijft dit goed en lekker en hoe lang kan ik deze bewaren? Is er nog een dijkje van botercreme nodig om de fondant  te beschermen.

Alvast bedankt...
Is nergens iets over te vinden dat merenque  ( de zachte variant dan) gebruikt wordt in taarten  :s

2

Re: Italiaans schuim (merenque) mogelijk als vulling ?!

Welkom op het forum :)

fondant versieringen kan je heel goed vooruit maken en dan bewaar ik het meestal in een taart doos.

Italiaanse merengue blijft wel mooi en als je er boter crème van maakt gaat prima voor het afsmeren van de taart.

https://www.youtube.com/watch?v=D53Hf_WNJqc

op you tube zijn er heel veel filmpjes over hoor :)

succes :thumb:

Dankjewel voor de reactie...
Idd de botercreme ken ik maar vind de smaak en sturktuur
Van alleen de merenque zonder boter lekkerder.
Maar daar kan ik niet zo snel iets over vinden...
Groetjes

En is het mogelijk om de fondant decoratie al op voorhand op de merenque toef te plaatsen of smelt deze :)

En de merenque in de bisquit is als vulling niet om af te smeren maar weet dus niet of dit kan

Dat kan Italiaans schuim als vulling gebruiken.
Voor het afwerken even schroeien met een vlam dan heb je een soort van korstje wat makkelijker af te werken is,

Als je zondigt zondig dan lekker

7

Ik weet niet of het in een taart kan.
Maar het lijkt me helemaal niet lekker in een taart.
Is het dan op het idee van hazelnootschuimtaart ofzo?

Ja het is eigenlijk gebaseerd in mij hoofd dan  :D op een citroenschuimtaart. Dus het zou mogelijk zijn om de merenque als vulling te gebruiken. Wrm kan je hem beter bewerken als je hem nog afbrand?
En kan bij de cupcakes de fondant rechtstreeks op de merenque toef en dit al een tijd op voorhand of pas op de laatste moment. Dankjewel al voor de feedback  :|  =)

9

Ik zou bang zijn dat het gaat uitzakken/weglopen/smelten. Ik denk dat er maar 1 ding op zit: uitproberen, bijvoorbeeld met een klein biscuit, deze vullen en dan kijken wat er gebeurt. En dan ook eentje met fondant op de toef.
Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat. Laat je het nog weten?

10

Italiaans schuim is mits goed gemaakt uitstekend geschikt om zo te verwerken. (negerzoenen werden er ook meegemaakt)

Als je zondigt zondig dan lekker

11 Laatst bewerkt door sarahvandenbrempt (21-05-2016 10:28)

Ja hoor laat het weten...alleen heb niet nog echt tijd om het te proberen vandaar dat ik het hier eens vroeg :)...Ja negerzoenen is een klein laagje chocolade erover is nog wat anders dan een stuk bisquit op de merenque plaatsen vrees ik