1

Onderwerp: problemen witte (mintgekleurde) chocomousse oa rare rode!!! puntjes

Ik heb al verschillende recepten uitgeprobeerd voor witte chocolade mousse voor een bruidstaart die ik voor volgende week moet maken, maar nog geen succes. Van simpel tot moeilijker met eiwitten etc. Tot nu toe was vooral schiften of korrelig eindresultaat (na nacht koelkast) het resultaat. Nu ook iets heel raars in de laatste poging gezien. Ik kleur de chocomousse, omdat het bruidtaart graag een mintgroene vulling wil. Dit kleuren gaat ook prima. Alleen ik zie nu in de mintgroene witte ;) chocomousse kleine rode puntjes. Lijkt wel een soort schimmel/ Is vast iets anders, maar ik weet niet wat. Wordt er niet blij van. Weet iemand wat dit is en hoe dat kan? Maar als jullie nog tips hebben voor een mousse die NIET kan mislukken dan heel graag.  :think:  :think:  :think:  :think:

2

Re: problemen witte (mintgekleurde) chocomousse oa rare rode!!! puntjes

Geen idee wat dat voor rode puntjes zijn. En voor wat betreft de mousse die niet kan mislukken: Almhof  ;)  :D  :D  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Ik ben er achter wat de puntjes zijn. Wsl deeltjes van groene kleurstof (waar natuurlijk ook rood in zit) ie "vrij gekomen"zijn. Alleen geen idee hoe dit kan. Na nog goed mengen waren de puntjes niet meer te zien. Ben er alleen nog steeds niet helemaal uit welke lekkere, goede en makkelijke witte mousse ik voor de bruidstaart ga gebruiken.

4

Almhof is natuurlijk een idee, maar maak het liever zelf.

5

Ik heb vorige jaar witte chocomouse/creme gemaakt van enchanted creme en witte chocolade smaakstof. Iedereen vond het lekker, lust het zelf niet dus kan je mijn mening niet geven ;)

6

Chocoganache is het makkelijkst. En het wordt korrelig als de chocola te heet is geweest.. Dus eigenlijk niet alle chocola laten smelten, maar een gedeelte en de rest er doorheen als het vuur al uit is.
Succes!

7

Ik heb vorige week voor iemand de Hemels modder van Koenie gebruikt maar dan met witte chocolade, ze aten de vingers erbij op heb ik gehoord. Alleen wel inderdaad met rauwe eieren.  Ga deze volgende week ook zelf gebruiken in de bruidstaart voor mijn ouders die 50 jaar getrouwd zijn.