1

Onderwerp: biscuit gesneden invriezen, kan dat?

Ik kan het antwoord hierop nl. niet vinden op de site, wel over "hele" biscuits, maar niet over reeds gesneden biscuits.
Ik heb nl. voor morgen en voor eind deze week een half roze / half blauw biscuit nodig. Nu heb ik bedacht dat ik gewoon een hele roze en een heel blauw biscuit bak (eentje is al klaar en eentje staat nu in de oven), maar ik zit me ineens te bedenken of het niet te veel uitdroogt als ik ze gesneden invries? :think:
Is het anders een idee om beide helften eerst in vershoudfolie te verpakken, dan evt. nog plastic zak en dan in de vriezer?

2

Re: biscuit gesneden invriezen, kan dat?

Ik denk dat je een biscuit dat al gesneden is wel kan invriezen, als je het maar goed inpakt.
Suc6 en vergeet je taart niet te showen ;-)

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

Waarom vries je ze niet helemaal in en snij je ze pas als je ze uit de dieprvries haalt?

4

Boppe schreef:

Waarom vries je ze niet helemaal in en snij je ze pas als je ze uit de dieprvries haalt?

Omdat ik morgen van beide de helft nodig heb en pas eind deze week de rest.

5

oh sorry, niet goed gelezen

wendyd schreef:
Boppe schreef:

Omdat ik morgen van beide de helft nodig heb en pas eind deze week de rest.

6

Ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen.
Heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me geen probleem.

7

Gesneden heb je misschiende kans, dat het na een tijd toch iets uitdroogt. Maar goed inpakken, dan moet het geen probleem zijn. En zeker als je het het einde van de week al op maakt, moet dat zéker kunnen!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

8

Ik heb het in de diepvries gedaan. Goed ingepakt. Nu maar afwachten..
Ik bedacht me later, brood stop ik ook altijd gesneden in de diepvries en smaakt ook vers wanneer ik het laat ontdooien (in een luchtdichte bak), dus het zal vast wel goed gaan.