1

Onderwerp: Botercreme recept

Hallo,

In de bakkerij waar ik was maakten ze botercreme van eieren, suiker, boter en vanille (het ei werd niet gekookt want in bakkerijen hebben ze gedestilleerd ei), het werd een hele mooie, niet machtige crème, weten jullie hier het recept voor? Of herkennen jullie deze ingrediënten en kennen jullie het recept of iets soort gelijks?
Ik hoor het graag :)

Groetjes,
Liesbeth

2

Re: Botercreme recept

Misschien heb je iets aan deze link: www.howtocookthat.net/public_html/best-frosting-recipes/
Hier worden 7 botercrème recepten beschreven/uitgelegd, misschien staat 'ie daar tussen? Het zijn in elk geval bijna allemaal lekkere crèmes (ik ben niet zo van de poedersuiker + boter / crisco variant)

Suc6!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

MariekjeJo schreef:

Misschien heb je iets aan deze link:
Hier worden 7 botercrème recepten beschreven/uitgelegd, misschien staat 'ie daar tussen? Het zijn in elk geval bijna allemaal lekkere crèmes (ik ben niet zo van de poedersuiker + boter / crisco variant)

Suc6!

Bedankt, ik ga meteen kijken!! Ik ben ook niet zo van de zoete en machtige botercremes dus op zoek naar het perfecte recept voor mij :) heel erg bedankt!!

4

Graag gedaan ^.^ Als je dan toch bezig bent, zou ik ook zeker even haar YouTube kanaal bekijken, het is echt geweldig wat die vrouw kan met chocolade, taart en desserts... (waarschuwing: kan verslavend zijn)
Suc6

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

5 Laatst bewerkt door lang delftje (16-05-2016 08:34)

Ik denk dat het wel gekookt werd want je hebt de binding van het ei nodig. Dit bereik je alleen als je het ei gaar maakt.
http://s32.postimg.org/fn0dc8r9t/14633837197741755841903.jpg
http://s32.postimg.org/kcvv4vi1d/14633839079471289599856.jpg

Als je zondigt zondig dan lekker

6

lang delftje schreef:

Ik denk dat het wel gekookt werd want je hebt de binding van het ei nodig. Dit bereik je alleen als je het ei gaar maakt.

Heel erg bedankt, ik snap alleen niet dat er bij de eerst foto staat: kook de melk, de room enz. Maar war voor room bedoelen ze??
Groetjes,
Liesbeth

Room hoort er niet bij.

Als je zondigt zondig dan lekker