1

Onderwerp: Hoe zit het nou...?

Hoi allemaal,

Ik heb al heel heel heel veel topics gelezen over hoeveel mix of beslag je nodig hebt, maar ze lijken allemaal iets anders te roepen.
Als ik de regel van 66 gr. mix per 1/2 l inhoud bakvorm aanhoud, is dat echt heel veel meer dan de tabellen hier op de site. Nu vraag ik me bij die tabellen sowieso al af in hoeverre die kloppen, want ik haal flink meer stukjes uit m'n taarten. Ik bak dan wel wat hoger, maar volgens mij kan dat nooit zoveel stukjes schelen...

Wie o wie heeft bewijs? ;)

Groetjes,
Ingrid

2

Re: Hoe zit het nou...?

De grootte van een stukje is natuurlijk heel erg persoonlijk, dus niemand heeft de perfecte tabel  ;) . Ik ga uit van 20 gr mix pp. Ik kom dan redelijk in de buurt van de tabellen van  Felicitaartjes  ;) . Uit mijn taarten worden ook meer stukjes gehaald dan de tabellen, maar ik heb liever dat ze over hebben dan te weinig  ;) . De regel van per halve liter een ei (+ de rest) werkt bij mij (ook) niet  ;)

3

Ik ga altijd uit van de tabellen van djehr (en die zijn gebaseerd op per halve liter 50 gram ei en de rest van de ingrediënten daarop aangepast) om te bepalen hoeveel beslag ik nodig heb.
Hoeveel stukjes er uit een vorm gaan: daar heb ik zelf (met de bakvormen die ik ter beschikking heb) een tabelletje voor gemaakt, gebaseerd op stukjes van 25cm2 (5*5cm dus). Dat is in mijn ervaring altijd groot genoeg; mijn taarten zijn ook meestal vrij hoog.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Thanks voor jullie reacties!
Het aantal stukjes kom ik nu redelijk uit, even wat tabellen vergeleken en jullie reacties in eerdere topics.
Alleen de hoeveelheden blijft een raadsel dus... Toch maar 's netjes bij gaan houden wat ik gebruik, dan...   :9 kDenk dat ik eerst maar eens de tabellen van Felicitaartjes ga proberen.

Nogmaals dank!