1

Onderwerp: Advies gevraagd Monster truck taart

Hallo allemaal :)

Ik heb de vraag gekregen om een Monster truck ( grave digger ) taart te maken.
Ik had er eigenlijk niet veel zin in, omdat het toch een moeilijke taart is om te maken, maar goed..voor haar dochter kan ik wel, dan zou het lullig zijn als ik voor haar zoon geen taart kan maken :)

Nu moet de taart voor zo'n 10 a 15 personen worden.
Ik zat zelf te denken om een bakblik van 20 x 20 te gebruiken en deze dan doormidden te snijden, dan krijg ik de taart 10 breed en 20 lang, de andere helft stapel ik er dan bovenop, her en der bijsnijden.
er komen dan nog een paar grote wielen naast, ik vroeg me af of deze verhouding wel mooi zou zijn?
het moet zoiets worden...

http://s32.postimg.org/xkpldp275/fff253f5aa92fd8c41b66a0685b7b637_1.jpg

dan is het ook nog lastig om de zijkanten mooi te krijgen, als iemand hier eetbare prints van zou kunnen maken dan hoor ik dit ook graag.

Groetjes Astrid.

2

Re: Advies gevraagd Monster truck taart

Moeilijke opdracht, maar je vrachtwagen is supergoed gedaan dus dan zal het bij de monstertruck ook wel lukken  ;). Ik denk dat 20x10(x8) op zich wel kan als onderkant voor een monstertruck. Ik weet alleen niet of je er dan wel 15 personen uit haalt. Als ik uitga van de 10x20x9= 8 stukjes en voor de bovenkant dan 15x10x9 =6 dan kom ik op 14 maar omdat je (waarschijnlijk) nog verder bijsnijdt misschien nog minder.
Ik snap dat je wil dat het zusje ook een taart krijgt, maar dan moet het thema wel haalbaar zijn  ;).
Ik kreeg laatst een mail met 3 foto's waarvan er 2 niet echt mijn stijl zijn (te druk, te bewerkelijk), als het me al lukt  ;) . Heb ik dit ook in de mail gezet. De derde taart zou ik wel kunnen maken. Niks meer gehoord.... Ben hier tegenwoordig niet meer zo rouwig om  ;)

3 Laatst bewerkt door astap79 (12-05-2016 09:13)

Hoi esther68

super bedankt voor je reaktie, het is een lastige taart :)
Ik zal nog even goed moeten nadenken hierover.. helaas heb ik al wel ja gezegt, dus zal hem toch moeten gaan maken :)
Als ik nu 20 lang doe en 10 breed en 6 hoog maak, dan kan ik daar idd 8 stukjes uithalen, doe ik dan de andere helft er bovenop , de 15 x 10 x 6 ,heb ik dus inderdaad 14 stukjes van 5 x 5 en 6 hoog,( best flinke stukjes volgesnmij ) er zal dan nog wat van de zijkanten bijgesneden worden, maar zal er denk alsnog wel 12 stukjes uithalen denk..dat zal genoeg zijn.
Ik denk dat dat best gaat lukken.
De taart wordt dan 20 lang 10 breed en 12 hoog ongeveer, dat zijn dan stukjes van 5x5x6..groot zat toch.
de verhouding van deze maten kan denk ook wel...?

4

Ik vind het altijd zo lastig om te bepalen wat grote/kleine stukjes zijn. Voor mijn 25x25x(ong 9) reken ik 25 personen, maar dit zijn dan wel stukjes die wij in de familie snijden  ;) . Meestal hoor ik wel dat ze er (iets) meer uithalen, maar de laatste keer dat ik een 25x25 maakte hoorde ik later dat er wel 50 (!) stukjes uit konden! Ze hadden de taart overdwars gesneden en daar dan stukjes van 5x5x5uit gesneden. Dit vind ik dan weer erg kleine stukjes  ;). Komt misschien ook omdat ik niet eet van tevoren wanneer ik weet dat er taart is  ;)

5

heel veel succes Astrid en ik weet zeker dat je er iets moois van  maakt maar oh oh wat moeilijk :)  :)

6 Laatst bewerkt door astap79 (13-05-2016 22:06)

Bedankt Baklataart!
deze is inderdaad weer erg lastig, waarom doe ik dit mezelf toch aan hahaha.
Ik had deze liever niet aangenomen, maar kon geen nee zeggen :(
we zullen het zien, geen idee hoe ik de zijkanten van de auto ga maken...
:)

7

Pfff  dit is en lastige hihi, maar als ik jou prachtige creaties zie weet ik zeker dat je ook wat moois van weet te maken.  :Y

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

8

https://m.youtube.com/watch?v=vlnUpI_y6Vo

Heb je hier nog wat aan? Of had je die zelf al gevonden :think:

Het gaat je wel lukken hoor :)

9

Baklataart schreef:

https://m.youtube.com/watch?v=vlnUpI_y6Vo

Heb je hier nog wat aan? Of had je die zelf al gevonden :think:

Het gaat je wel lukken hoor :)

Ik heb deze idd voorbj zien komen en volgensmij nog opgeslagen :)
super bedankt dat je aan me dacht hiermee :D
het gaat hopelijk wel goed komen ja.

10

vonn schreef:

Pfff  dit is en lastige hihi, maar als ik jou prachtige creaties zie weet ik zeker dat je ook wat moois van weet te maken.  :Y

groetjes Vonn

Hartstikke bedankt Vonn!!