1

Onderwerp: Werthers original vulling met wat combineren?

Hallo allemaal,

Ik ga aankomend weekend een taart voor mijn zoontje maken die maandag 3 jaar wordt.
Ik wil wel een keer een beetje wat nieuwe smaken vulling proberen en zat te denken aan Werther's Original.
Ik lees dat velen dit heel erg lekker vinden, maar ik weet niet goed wat ik erbij kan combineren??
Iemand tips?

Ik zal zelf te denken misschien met witte choco mousse? en doe ik er dan ook nog een jam bij of is dat teveel? Ik heb toch altijd het idee dat er wel een jam tussen moet zitten, weet niet waarom.

Ik hoor graag jullie tips :)

Groetjes Astrid.

2

Re: Werthers original vulling met wat combineren?

oh , wat leuk dat je dat gaat proberen ben heel benieuwd hoe het is!!

weathers is toch ook een soort karamel daarbij is bananenmousse ook heel erg lekker ik maak die vaker die hier bij de recepten staat , erg lekker :9  :9

en dan met stukjes chocolade de door of zo :think:

heel veel plezier met de taart =D  en de verjaardag natuurlijk!!

3

Ik dacht meteen aan iets met noten erbij.
Hazelnootmousse of gecaramelliseerde wal/pecannoten door banketbakkersroom.
Fruit/jam erbij dan zou ik voor banaan gaan

4 Laatst bewerkt door astap79 (28-04-2016 13:52)

Hoi Baklataart,

Ja ik weet niet zeker of ik gek ben van bananenmousse :) heb het nog nooit gemaakt, maar twijfel daarover haha.

Ik heb altijd beetje standaard vulligen in de taarten en wil wel een keer iets nieuws proberen..
Toblerone mouse lijkt me ook lkkr, heb ik een keer gemaakt maar kan me de smaak niet meer herinneren.
Oreo creme is ook lekker, maar hmm welke vulling is nog meer lekker.
Er staat een super lange lijst op het forum, en nog kan ik niet kiezen haha.

Hoor graag jullie favoriete vulling.

5

Oeh ja, met banaan! Lijkt me erg lekker (mits niet zo'n kunstmatig bananenschuimsmaakje!). Of een niet te zware chocobavaroise. Noten, ook altijd goed met karamelachtige vullingen.
Ik zelf doe ook altijd jam erbij, omdat het de taart frisser maakt. In dit geval zou ik abrikozenjam doen, heel neutraal.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6 Laatst bewerkt door astap79 (29-04-2016 21:34)

Bedankt dames voor jullie reakties :)
Ik kan natuurlijk ook nog slagroom kloppen met wat bananen saroma poeder erdoor..?
Ik twijfel nog steeds haha, vandaag dacht ik weer om er witte chocolade mousse erbij te doen, of anders maar gewoon een laagje slagroom.

7

Bananensaroma vind ik eigenlijk wel een goed idee! Mmmm, maar witte chocomousse ook! :9

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

8 Laatst bewerkt door astap79 (29-04-2016 22:45)

Ik laat jullie weten wat het is geworden en hoe het gesmaakt heeft :) :D ;)

9

als je verse banaan neemt lijkt me toch lekkerder, ik zelf vind saroma een beetje chemisch :think:

de mousse is echt heel simpel hoor en ook met slagroom alleen wat gelatine erdoor =D

kijk uit naar het resultaat :y  :y

succes met de taart :thumb:

10

Ik ben juist anti jam in mn taarten haha maar als ik een slagroomtaart maak dan moet er natuurlijk wel een laagje in :).

Ikzelf denk dat een laagje chocolade mousse erbij erg lekker is, of koffie/mokka crème maar slagroom lijkt me ook een lekkere combi :). succes met kiezen ;).