1

Onderwerp: Help.. Ik mag mijn eerste bruidsstapeltaart maken

In september gaat mijn lieve broertje trouwen, nu hebben hij en zijn verloofde mij vandaag gevraagd om hun bruidstaart te maken.
Dat vind ik echt super mega geweldig, en ben echt vereert!

Klein detail..... mijn laatste taart, zo'n 5 jaar geleden..... En nog nooit een stapeltaart.

De wens, een red velvet cake met witte chocolade... (maximaal 50 personen, waarvan 2 kinderen <- die van mij, en zijn geen echte taart eters hih)i
Mijn vraag aan jullie.......
1. is deze mooi, goed, makkelijk bekleedbaar met fondant.
2. welke vulling is hier (beter) geschikt
3. hoe te werk gaan
4. alleen red velvet cake of ook een andere cake/biquit
5. red velvet zelf maken of van funcakes.....
6. welke bakvormen / hoeveel lagen

Kom maar op, alsjullieblieftttttttt :)

2

Re: Help.. Ik mag mijn eerste bruidsstapeltaart maken

Denk dat deze vraag  in "bakken en vullen thuishoort. Dus ga je even melden. Dan wordt je vraag in de juiste rubriek gezet, en krijg je waarschijnlijk meer antwoorden/tips

Move -> bakken en vullen

Groetjes Kirsten

4

knap dat je het aandurft hoor.
Maar wat antwoorden op je vragen:
red velvet is goed te bekleden(waarom niet)
roomkaas witte chocolade vulling is hier heerlijk bij
volgorde werken? bakkken, vullen, afsmeren, bekleden, versieren??
als de wens is red velvet waarom dan ook wat anders maken
funcakes denk ik
hoop dat je hier wat aan hebt.
succes en laat je het resultaat zien?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

5

1) Red Velvet is  gewoon en type cake. Mits fatsoenlijk afgesmeerd met botercrème moet bekleden geen problemen opleveren (ik ga er even vanuit dat je vaker een taart bekleed heb met fondant/marsepein)
2) Ik zou kiezen voor iets van witte chocolademousse/ganache (of iets met witte chocolade en roomkaas, weet niet of je dat door elkaar kunt doen? Denk het wel eigenlijk)
3) Ik eerst helemaal uit zou tekenen hoe de taart er (ongeveer) uit moet zien (in overleg met het bruidspaar: kleuren, figuren, bloemen etc. Denk hierbij ook aan hoe ver jouw skills gaan...).
Vervolgens zoals Karinc zegt: bakken, vullen, afsmeren, bekleden, versieren. Vergeet niet te dowlen en onder elke laag een cakeboard, voor de stevigheid.
Begin op tijd, dat is iets wat heel belangrijk is. Denk hierbij aan het maken van decoraties die moeten drogen, maar ook aan tijd die het kost te bakken en vullen etc.
4) Je zou, in overleg met het bruidspaar, eventueel nog een laag vanille of chocoladecake kunnen doen. Bedenk je wel dat dit extra tijd kost, omdat je hier waarschijnlijk een andere vulling in doet. Voor de broodnodige variatie en niet-RedVelvetfans ook een stukje taart aan te bieden is dit zeker een te overwegen optie. Nogmaals: begin op tijd...
5) Ik heb geen ervaring met mixen, ik zou zeggen: probeer het uit, wat is makkelijk én lekker?

Ik hoop dat ik je een duwtje in de goede richting heb gegeven ^.^

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

6

Hi!

Wat spannend!

Ik heb meerdere red velvet taarten gemaakt en de mix van funcakes is erg lekker! wel raad ik je aan om archidee olie te gebruiken.  ik heb zelf 2 keer olijfolie gebruikt en toen ging de taart  etb bol staan. ik kreeg toen deze tip van de leukste taartenshop en sindsdien heb ik er geen last meer van. Red velvet vind ik persoonlijk lastiger gaar te krijgen dan de andere mixen en hij moet ook altijd langer in de oven dan op het zakje staat dus ik raad je aan om eerst een proef taartje te bakken ;).

ik heb meerdere vullingen geprobeerd zoals cream cheese frosting, oreo creme maar ikzelf vind witte chocolade heerlijk bij red velvet. je kan botercreme maken en dan gesmolten witte chocolade er doorheen spatelen maar nog lekkerder is enchated cream met witte chocolade. red velvet is een hele machtige taart en enchanted cream is een stuk luchtiger dam botercreme dus vormt een mooie combi met de red velvet.

7

Hi!

Wat spannend!

Ik heb meerdere red velvet taarten gemaakt en de mix van funcakes is erg lekker! wel raad ik je aan om archidee olie te gebruiken.  ik heb zelf 2 keer olijfolie gebruikt en toen ging de taart  etb bol staan. ik kreeg toen deze tip van de leukste taartenshop en sindsdien heb ik er geen last meer van. Red velvet vind ik persoonlijk lastiger gaar te krijgen dan de andere mixen en hij moet ook altijd langer in de oven dan op het zakje staat dus ik raad je aan om eerst een proef taartje te bakken ;).

ik heb meerdere vullingen geprobeerd zoals cream cheese frosting, oreo creme maar ikzelf vind witte chocolade heerlijk bij red velvet. je kan botercreme maken en dan gesmolten witte chocolade er doorheen spatelen maar nog lekkerder is enchated cream met witte chocolade. red velvet is een hele machtige taart en enchanted cream is een stuk luchtiger dam botercreme dus vormt een mooie combi met de red velvet.

8 Laatst bewerkt door Joyce82 (01-07-2016 15:11)

Kleine update.. Zondag gaan we de proeverij beleven.... Ik heb voor nu in een cakeblik de red velvet cake gebakken welke ik ga vullen met een de enchanted cream en witte chocolade. Dat is het deel waar om gevraagd is.
Daarnaast bak ik morgen een biscuit, ook weer in het cakeblik en deze verdeel ik in 3-en. 1 Deel met witte chocoladecreme en frambozenjam, 2e deel met frambozencreme en lemoncurd, en het 3e deel met citroencreme en frambozenjam. Van een vriendin hoorde ik dat dit de meest gekozen smaken zijn, vandaar ;)
Voor nu houd ik het dus simpel door de cake af te werken met een witte fondant.

9 Laatst bewerkt door Tigrasas (01-07-2016 20:25)

Arachide olie is van noten gemaakt, niet iedereen kan hier tegen!
Verder zou ik omdat het om een bruidstaart gaat zeker een proef taart maken, hou er rekening mee dat als de taart met witte fondant bekleed moet worden je heel goed moet afsmeren, anders zul je vrijwel zeker de lagen van de taart door de witte fondant heen gaan zien

Oh, en hou er rekening mee dat sommige vulling in de koeling moet, zo ook de enchanted Cream, en niet iedereen heeft ruimte voor een grote taart in de koeling. Als je de taart op de feestlocatie moet leveren zou ik zeer zeker daar eerst gaan kijken voor wat betreft beschikbare ( en vooral hele schone!!!) koeling.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda