1

Onderwerp: Oreo vulling

Maken jullie wel eens oreo vulling voor in je taart?
(Verkruimelde oreo koekjes mengen met botercrème/slagroom).
Heb weleens een recept gezien waarbij gezegd word 6 koekjes per 250 gram boter + 250 gram poedersuiker.
Dit leek me wat weinig dus heb er nu 9 doorheen gedaan, maar vind er dan nog weinig oreo smaak aan zitten.
Hoeveel koekjes gebruiken jullie voor de oreo vulling?

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

2

Re: Oreo vulling

ik heb het nog nooit gemaakt maar je kan toch zoveel doen als je wilt denk ik :lol:  :lol:

klinkt lekker dus wie weet ga ik het ook proberen :9  :9

3

Ik vind 6 koekjes op 250 gram boter ook niet veel. Ik zou gewoon meteen een hele verpakking doen (en een reserveverpakking bij de hand houden, omdat je natuurlijk wel steeds moet proeven... En als het niet nodig is, heb je nog lekker wat te snoepen voor bij de thee. Sorry, beetje melige bui...)

Tieneke

4

Ik maak deze altijd mt slagroom. Dus 250 ml. slagroom met 1 rol oreokoekjes. Smaak is prima, merk wel dat als ik m al iets eerder maak en even in de koelkast laat staan, de koekjessmaak beter in de room trekt, als wanneer is het mengsel direct gebruik.

5

Ga ik dat volgende keer eens proberen  :)
Bedankt voor de tip!

6

chermenex schreef:

Ga ik dat volgende keer eens proberen  :)
Bedankt voor de tip!

Graag gedaan

7

Ik gebruik zelf altijd bijna het hele pak haha. ik doe het door botercreme heen of enchanted cream. heb wel eens koek door slagroom heen gedaan maar ik vind dat toch te nat en wil ook wel een stukje koek waar je nog een beetje op kan bijten. in slagroom wordt koek natuurlijk zacht dus ikzelf gebruik dat eigenlijk nooit meer in combinatie met koek. ik doe de koekjes altijd in een keukenmachine, maal die fijn en hou altijd nog een paar koekjes achter de hand en die verkruimel ik in wat grotere stukjes zodat er echt nog wat stukjes koek in de vulling zitten ipv alleen maar kruimels :).

8 Laatst bewerkt door Tigrasas (07-05-2016 23:15)

oreocreme is bij mij een van de meest gevraagde vullingen, alleen ik maak deze echt nooit met 1 op 1 poedersuiker en roomboter, dat vind ik echt smerig en het verbaast mij steeds weer als ik lees dat mensen hiermee een taart vullen.....
Ik maak zelf altijd frosting/botercreme volgens een heerlijk recept, gewoon zonder mix, en dan doe ik daar op 250 graam roomboter 6 koekjes door welke echt bijna poeder zijn, dat meng ik er door en laat het even staan, dan maak ik met mijn hand nog vier koekjes stuk, dus grove stukjes, en meng die er ook doorheen.

maar please, vul je taarten niet met een creme welke je alleen maakt van roomboter en peodersuiker, dat is echt vies :rolleyes:

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

haha ikzelf heb nog nooit 1 op 1 botercreme gemaakt of geproefd dus ik kan er niet echt over meepraten maar smaken verschillen tigragas ;).

ik gebruik altijd de funcakes mix om botercreme te maken en vind die op zich wel lekker :).

10

Ikzelf vind het ook niet zo lekker om botercrème als vulling te gebruiken, vind het te zoet
maar ik bied het wel aan bij het maken voor taarten van anderen (naast de andere vullingen die niet op basis van botercreme zijn)