1

Onderwerp: Barbie vorm van wilton

Hallo allemaal,

Ik heb een barbievorm van witon aangeschaft. Weet iemand hier de juiste hoeveelheid biscuitmix eieren en water van?

Weet iemand ook waar ik hoge taartdozen kan aanschaffen voor de barbietaart

2

Re: Barbie vorm van wilton

als je de vorm vult met water en dan voor elke halve liter dit aan houd :

65gr. Mix
6,5 ml water
1 ei

dan weet je de juiste hoeveelheid. :D

voor hoge dozen dat weet ik niet ik doe de deksel tegen de achterkant van de doos en niet ik vast en dan zet ik de taart erin en doe er plastic folie voor. hoop dat je me uitleg snapt :think:  :think:

veel succes!!

3

Ik gebruik zo rond de 330 mix (+33 ml water en 260 gr ei).
Hoge taartdozen zijn er wel, maar die zijn erg duur. Dit zijn van die doorzichtig plastic taartdozen die vaak voor bruidstaarten worden gebruikt.
Ik zet bijna al mijn taarten op een mdf plankje. De taart pak ik meestal alleen  in folie in, maar soms doe ik hetzelfde als wat baklataart doet. Ik heb ook wel eens van meerder taartdozen 1 hoge gemaakt. Deksel en bodem blijven heel, maar om de zijkanten te krijgen knip je deze uit andere taartdozen  ;)

4

In de (web) winkel van deleukste taarten, zoeken op taartbox.
Voor de barbie vorm gebruik ik ook het basis recept, 330 mix,5 eieren, 35 water.

Christine.

5

Dank jullie wel. Hoor bewaren jullie de gedecoreerde barbie taart in de koeling . Ik had begrepen dat deze perse in een taartdoos moest.

6

Ligt aan de vulling. Room moet in de koeling (ook bbr uit een pakje) maar creme niet. Al zet ik eigenlijk al mijn taarten, dus ook die met creme, 's nachts in de koeling. Scheelt wel dat ik een aparte koelkast heb, waar ik dan schap uit haal. In deze koelkast staan mijn taarten altijd zonder doos. Ik heb nog nooit problemen, zoals smelten, gehad met mijn taarten. Als je geen aparte koelkast hebt zou ik er voor zorgen dat er geen sterk geurende dingen zoals salami, brie enz in liggen  ;)