1

Onderwerp: Welke sheet kan ik het beste gebruiken?

Hallo iedereen,

Binnenkort mag ik weer een jaartje bijtellen :-) en bak dus zelf weer een taart.
Dit keer met printje, maar welke sheet kan ik gebruiken?
Ik doel dan eigenlijk op welke sheet gebruikt de Héma(ma)
Dit wil ik dan ook gebruiken.
Kan iemand mij wijzer maken?

Heel erg bedankt!

Groetjes van Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

2

Re: Welke sheet kan ik het beste gebruiken?

Ik denk dat die genruik maken van frostysheets. Vind ik zelf ook fijn werken.

3

Vind Frosty sheet zelf ook de mooiste kwaliteit geven en het fijnst werken.
Ik weet niet wat Hema gebruikt.

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

Het schijnt dat prints op frosty sheets scherper zijn dan op ouwel. Wel moet je zorgen dat de kant van het printje echt niet vochtig wordt, zodat het niet kan uitlopen.

5

Ik heb hier een vergelijking van ouwel met Frosting:

http://s31.postimg.org/5kyi5zugn/2015_12_07_12_18_31.jpg

Bovenste heb ik geprint op ouwel, de onderste op frosting

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

Ff vraagje, wat bedoelen jullie met sheet en ouwel??? Het "eetbare papier van een foodprinter??? Ben een beginneling.....sorry....

Lots of Cookie Greets, Mar
Mijn (in opbouw zijnde) weblog: www.koekjevanmar.nl

Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit gebruikt, maar ouwel sheets zijn geloof ik van eetpapier en frosty sheets van een laagje fondant. Dit kan je allebei in een foodprinter gebruiken, maar je kan het vaak ook gewoon ergens laten maken.

Elize van B. schreef:

Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit gebruikt, maar ouwel sheets zijn geloof ik van eetpapier en frosty sheets van een laagje fondant. Dit kan je allebei in een foodprinter gebruiken, maar je kan het vaak ook gewoon ergens laten maken.

Aha! Weer iets wijzer geworden vandaag!!! Leuk hoor al die mogelijkheden!!! :thumb:

Lots of Cookie Greets, Mar
Mijn (in opbouw zijnde) weblog: www.koekjevanmar.nl

9

Frosty sheets zijn inderdaad veel mooier dan ouwel sheets. 

Ouwels zijn ook nog veel gevoeliger voor vocht dan Frosty.  Ik print zelfs op beide maar gebruik voor taarten liefst Frosty sheets omdat ze mooier zijn qua kleuren en je ze ook makkelijker te bevestigen zijn op de taart...dat is mijn ervaring alleszinds  =)

10 Laatst bewerkt door Tigrasas (28-04-2016 19:18)

Frosty sheets zijn niet gemaakt van fondant maar van een mix van zetmeel en suiker. Frosty sheets kunnen prima rechtstreeks op een taart worden geplakt met piping gel en zijn inderdaad erg gevoelig voor vocht. Ik plak de printjes altijd eerst op een laagje fondant wat ik dan weer op de taart plak en dan gaat  koelkast prima . Ouwel geeft inderdaad minder mooie prints en is ZEER vochtgevoelig
Hou er rekening mee dat de prints van de Hema kort geleden nog negatief in het nieuws waren wegens de gebruikte inkt

Oh, en er bestaat niet zoiets als een foodprinter.....dat is een gewone printer waarin nog nooit met gewone inkt is geprint en waarvoor speciale inkt wordt gekocht/gebruikt

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

11

Hallo mensen, nog bedankt voor alle reacties. Dankzij jullie heb ik gekozen voor frosty sheets.
Wauw! Wat is dat gaaf!
Maar nu vraag ik mij dus af, kan ik om het plaatje (zit een kleine rand omheen) slagroom spuiten of is dat te risico vol ivm vocht? Of saroma gemengt met slagroom?

Ik hoor graag van jullie weer!

Bedankt alvast!

Uit je dak met GEBAK!!!!

12

Knollie schreef:

Hallo mensen, nog bedankt voor alle reacties. Dankzij jullie heb ik gekozen voor frosty sheets.
Wauw! Wat is dat gaaf!
Maar nu vraag ik mij dus af, kan ik om het plaatje (zit een kleine rand omheen) slagroom spuiten of is dat te risico vol ivm vocht? Of saroma gemengt met slagroom?

Ik hoor graag van jullie weer!

Bedankt alvast!

Ik dacht dat slagroom wel zou moeten kunnen, dat wordt vaker gedaan toch? Soms worden frostysheets zelfs bovenop slagroom gelegd, schijnt lekkerder te worden doordat het dan wat samensmelt. Hierdoor wordt het dan iets minder scherp, maar ik denk als je er slagroom langsheen spuit dat je daar niet echt last van zou hebben. Maar misschien moet je even afwachten of iemand anders hier ervaring mee heeft :)

13

Mijn ervaring met slagroom en frosty is dat de rand van de frosty wel smelt. De plaatjes die op een toef, meestal (m)bc, gelegd worden zijn meestal eerst op een fondant plaatje geplakt of er zit een laagje chocolade onder.