1

Onderwerp: Mal voedselveilig maken in oven??

Goedemorgen allemaal!
Kom ik weer met een vraag hoor.. Als je een mal hebt gekocht en je twijfelt erover of deze voedselveilig is, klopt het dat je deze dan even in de oven moet doen? Is het dan voedselveilig? Zoiets had ik namelijk gehoord.
Bedankt alvast :)

2

Re: Mal voedselveilig maken in oven??

Ik neem aan dat mallen voedselveilig zijn. Al twijfel ik (ook) wel eens over de mallen uit China  :O  ;). Ik heb het ook wel eens gehoord dat je ze dan in de oven moet doen, maar kan het niet meer vinden.
De mallen die je zelf maakt met silli kun je in de oven doen, maar dit is meer om het droogproces te versnellen en niet om de mal voedselveilig te maken (de silli is al voedselveilig).

3

Volgens mij gaat dat inderdaad met name om de zelfmaakmallen, die eerst in de oven moeten vóórdat ze voedselveilig zijn. Ik denk dat er het e.e.a. per ongeluk is gecombineerd.

Maar aannemen dat mallen altijd van voedselveilig materiaal zijn gemaakt is tricky hoor, Esther ;) Vooral de "nepperts" worden nog wel eens gemaakt van niet gecertificeerd/gecontroleerd silicone.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Maar aannemen dat mallen altijd van voedselveilig materiaal zijn gemaakt is tricky hoor, Esther ;) Vooral de "nepperts" worden nog wel eens gemaakt van niet gecertificeerd/gecontroleerd silicone.

Klopt ook. Daarom zei ik er ook bij dat ik de mallen uit China (de nepperts) niet zo vertrouw  ;) . In China kijken ze niet zo nauw, erg genoeg.

Bedankt!!