1

Onderwerp: hoe verdeel ik??

Voor mijn nicht mag ik een bruidstaart maken. Ze hebben me gevraagd om een naked-cake te maken, en daarnaast een aantal met fondant bekleedde losse taarten. In totaal moet er voor ongeveer 140 personen een stukje taart te eten zijn.
Hun aansnij-taart is dus de naked cake. Deze willen ze aansnijden, maar pas uitdelen als alle andere taart op is. Deze hoeft dus van hun niet zò groot te zijn. Ze willen eerst alle fondanttaarten verdelen.
Maar nu zit ik dus met hoe ik het een beetje goed verdeel. Want als ik dus meer losse taarten moet maken, kunnen ze de aandacht ook afleiden van de aansnij-taart.
Kunnen jullie me helpen met een verdeling:
Een ronde aansnij-taart met hoeveel lagen/ welke maten?  en hoeveel losse vierkante taarten met welk formaat  is een mooie combinatie?

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

2

Re: hoe verdeel ik??

Een bruidstaart mag absoluut de aandacht krijgen en daarom wel wat lagen hebben. Dan komt hij mooi tot zijn recht. Maar is de wens dan, dat ze liever fondanttaart uitdelen dan naked cake? En dat de naked cake eigenlijk meer showtaart is en minder om uit te delen ofzo? Want als je voor 140 personen taart maakt, dan gaat toch gewoon alles in principe op? Dan zie ik het nut van hun wens niet helemaal, geloof ik.

Maar wat ik altijd een handige hulp vind, is deze how-to.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik zou dan de naked cake 30-25-20-15 cm (25+20+12+7=64 pers) doen. Dan 3 fondanttaarten van 25x25 (totaal 75 personen). Of je doet 25-20-15 cm en 4 taarten van 25x25. Ze willen niet zo'n grote bruidstaart zeg je, maar zelf ik het bij een naked cake wel mooier als deze 3 lagen heeft.
Ik begrijp dat ze de naked cake wel gewoon op willen maken?  ;) . Je zit dan dus aan de 139 personen maar omdat de stukjes vaak kleiner gesneden worden dan bij bijvoorbeeld een verjaardag heb je denk ik wel genoeg.

4

ja, het is wel de bedoeling dat de naked-cake ook op gaat, maar die willen ze zeg maar, zo lang mogelijk "heel" hebben, om er nog naar te kunnen kijken....
als je er 4 losse taarten omheen doet, is 4 laags naked-cake niet eens extreem, toch? als ie minder lagen heeft, valt ie misschien wel weg....  Want dat is wel een beetje mijn angst... dat de aandacht opgeëist gaat worden door de losse taarten...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

5

A-ha, vandaar! Dan lijkt mij een 4-laags met 4 losse taarten een prima oplossing, hoor. En ik durf te wedden, dat je naked cake supermooi wordt! :thumb:

"Ik weet het zeker...........denk ik!"