1

Onderwerp: Kitkat/giraffenekken als dowel bij vochtige vulling

Goedemorgen!!

Even een dringende vraag. Ik heb gelezen over het gebruik van kitkats en giraffenekken als dowels. Nu is mijn vraag niet of dit stevig genoeg is, maar ik wil graag weten of dit ook te gebruiken is bij een taart gevuld met vlaaivulling en banketbakkersroom. Dit ivm dat banketbakkersroom natuurlijk wel wat vochtig is.
Ik hoor het graag! Bedankt alvast. :)

Groetjes,

Elize

2

Re: Kitkat/giraffenekken als dowel bij vochtige vulling

uhhhh wat zijn giraffenekken?????? :lol:

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

@vonn: de nek van een giraf natuurlijk  :lol:  :lol:  :+
grapje natuurlijk: dat zijn een soort verlekkerde soepstengels, soort koekjes zeg maar.

Ik zou het niet doen trouwens, met geen van tweeen. Inderdaad in verband met de stevigheid en stabiliteit bij een vochtige vulling. Worden én je taart én je eetbare douwels niet lekkerder van  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik denk dat de vlaaivulling vochtiger is dan de bbr  ;). Ik stut nooit met eetbare dowels. Zelfs niet als ik alleen een bc vulling heb. De kitkats kunnen wel meer hebben dan de giraffennekken, maar zou ik ook niet gebruiken. Ik gebruik altijd houten dowels of van die suikerspin stokken (ligt aan de grootte van de stapel/taart). Als je die niet hebt zou ik rietjes (volgestopt met satéprikkers) doen  ;)

5

Sonj@ schreef:

@vonn: de nek van een giraf natuurlijk  :lol:  :lol:  :+
grapje natuurlijk: dat zijn een soort verlekkerde soepstengels, soort koekjes zeg maar.

Ik zou het niet doen trouwens, met geen van tweeen. Inderdaad in verband met de stevigheid en stabiliteit bij een vochtige vulling. Worden én je taart én je eetbare douwels niet lekkerder van  ;)

whahaha, echt nog nooit van gehoord.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Nog bedankt hoor! Doordat ik er goede dingen over gelezen had heb ik toch de giraffenekken gebruikt en het is goed gegaan! :)

Het was trouwens een drielaags!!